Forts om min helg

Var i Sthlm fredag till söndag. For dit ensam för att se In flames. Hade en tanke i mitt huvud som peppade mig att åka iväg på solo kvist. Det var: Jag ska se In flames innan jag dör!

Och det var lite så, det var nära döden upplevelse några gånger när det var lite våldsamt i publiken. Fast det ska nog göra lite ont, för att man ska kunna uppleva verklig lycka! Det var en festival med fem metal-grupper. Rockstar Taste of Chaos hette det och utspelade sig på Hovet. Förutom In flames spelade: Maylene and the sons of disaster, Every time I die, Dead by April, Killswitch engage och sist ut var In flames.

Träffade många glada människor. Bland annat ett par som var från Norrköping som jag umgicks med några timmar innan konserten drog igång. Vi var i baren och surrade och hade skoj. Sedan skildes vi åt för de hade sittplats och jag skulle såklart stå nere på golvet. Tycker man känner en bättre gemenskap där och dessutom uppfylls man av musiken på ett helt annat plan än när man sitter och tittar på.

Väl på plats så träffade jag två killar vid namn Emil och Andreas från Malung.. Vet inte riktigt hur det stavas men det var två dalmasar iaf. Störtsköna killar. De studsade jag runt med till tonerna av Maylene and the sons of disaster och Every time I die. Efter det träffade jag en kaxig, men skitrolig person från Stugun. Glömde fråga vad han hette, men han spelar i ett band som heter Eternal Exile. Han jämförde Dead by April med Backstreet boys och tyvärr tyckte större delen av publiken inte så bra om Dead by April. De blev utubuade mer än en gång och jag skämdes som en hund för deras skull:S Stugun-grabben gav mig ett visitkort till hans bands hemsida. Han påstod sig sjunga och göra bättre musik än Dead by April.. Och väl hemma får jag bekänna att han hade rätt! Hans band var fantastisk bra. Har lyssnat lite och det tyck jag ni andra ska göra också om ni gillar rock! :

Eternal Exile

Det bästa med hela konsert upplevelsen var såklart när In flames intog scenen. De var kungar. Det var så vackert och bra att det kändes som man svävade till deras musik! Särskilt när de spelade Come Clarity och alla 8335 på hovet tände sina mobiler, dt såg ut som vintergatan. Jag kände mig som världens lyckligaste människa efter detta! Kommer defintivt att se dem igen!

De två återstående dagarna handlade jag julklappar och längtade hem till ett snöigt norrland! Det var skönt att komma hem, men jag har ett litet tomrum av längtan efter en ny In flames konsert. Nu kollar jag bilderna och videklippen på min mobil och drömmer mig bort. Har även köpt ännu en In flames skiva som jag kör på repeat hela tiden!

Kommentarer
Postat av: Moster

Vad kul att det blev så lyckat :-)



Apropå snöigt Norrland - kan säga dig att nu är det full vinter även härnere, snö och minusgrader, och det snöar fortfarande!! Får väl hoppas nu bara att det får stanna åtminstone över jul!



KRAM

2009-12-15 @ 09:17:54
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Roger

Världen är bra liten ibland, satt och sökte lite på In Flames för nöjjes skull och hamnade här. Jag är uppvuxen i Dorotea med.



Första gången jag såg In Flames live var på Storsjöyran -02. Har varit favoritbandet #1 sen jag hörde dom första gången i slutet av 90-talet som snorunge. Är du medlem på jesterhead.com?



Gott nytt år!



/Roger

2009-12-31 @ 14:42:09
Postat av: Andrea

Svar till Roger: Vad komiskt att du hittade till min blogg på det viset:P Nix, jag har inte gått med i fancluben än. Hade tänkt göra det, men efter jul har jag inte haft så mycket pengar och det kostar ju endel. Så nästa löning tänker jag joina jesterhead :)

2010-01-01 @ 23:35:39
URL: http://livetenligtdregan.blogg.se/
Postat av: Roger

Do it!



Hittade dig på facebook och la till dig.

2010-01-02 @ 13:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0