"IceQueen"

(Här kommer en dikt. Det är min allra nyaste som skrevs i början på månaden)

Hon ler utanpå
Gråter inuti
Pratar med någon
Skriker till sigsjälv
Ser ett skal
Vem är hon?
Hon är vacker
Men inte jag
Tycker om dig
Men inte mig
Kollar sig i spegeln
Du är bra
Fast jag menar dålig
Hon stryker sin hud
Fast slår så hårt det går
Hon är lycklig
Men bryter ihop
Hon faller i bitar
Och klistras samman
Hon ramlar ner
Och kliver upp
Hon går iväg
Igår mådde hon dåligt, Idag mår hon bra
I morgon hoppas hon....

Sacred heart-tatueringen: Min första och hittils enda tatuering. Jag tror att hoppet, men även tron är det sista som lämnar människan. Därför ville jag att denna skulle finnas med mig resten av livet som en påminnelse om vem jag är och vad jag står för. Kändes skönt att det var en person som hade samma tro som jag som tatuerade in den. Men till min nästa vill jag nog prova någon annan ändå.. Om jag bara klarar att lyfta luren och ringa snart... Motivet har legat på min mikro flera månader.. Känner suget att göra slag i saken och ringa. Pratade med en vän i kväll som snart ska iväg och få ett nytt konstverk på sin kropp. Och jag blev så sugen, så jag tror att jag ska ringa i morgon.. Väntetiden lär ju ändå bli några månader.. 

Kommentarer
Postat av: Moster

Fin dikt, fast sorglig....



Kram kram - saknar dig....

2009-01-29 @ 09:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0