Jag vill se att det blommar igen.

Här kommer en dikt: Tolka den som ni vill. Kan säga att jag skrev den för flera månader sen. Det var natt, efter att jag skrivit denna kunde jag sova jättebra:) Mer än så vill jag nog inte säga... Men om du/ni som läser den känner att ni vill veta något särskilt, så går det bra att fråga. Det kan hända att jag svarar :) Skulle va kul om nån kunde gissa, för mig är det självklart vad den handlar om. Men någon av er kanske tror att det handlar om något helt annat...


Jag kan inte fly

Inte från denna plats

Jag kan försöka springa, men inte gömma mig

Måste stanna kvar och våga se

Att efter allt som vissnat

Då dyker knoppar upp

På samma plats

Fast vid en annan tid, kommer knopparna att blomma

Det tar tid

För precis som vi måste de söka styrka efter den kalla frosten

Det får göra ont

Men jag måste stanna

För jag vill se att det blommar igen

Efter igår, kommer idag

Efter vinter, kommer vår

Det kan göra ont, men i morgon är det läkt

Det blommar snart igen


Kommentarer
Postat av: Moster

Du skriver så otroligt fina dikter! Jag har länge tänkt att jag skulle skriva en kärleksdikt till Olivia - för henne att ta fram och läsa när hon blir lite äldre - men hur fasen gör man egentligen?? Det ska ju liksom "rimma" lite också funderar

2009-01-13 @ 19:26:52
Postat av: Andrea

Tack så mycket! :) ... När jag skriver dikter till personer som står mig nära, brukar jag tänka först på ord kring deras personlighet och/eller mina känslor för dem. Sedan behöver det inte rimma. Men oftast kan jag skriva samma dikt flera gånger, under flera dar innan jag känner att den är klar. Ibland tar det en månad eller mer innan den blir klar. Det viktigaste är att man känner att den förmedlar det man mest av allt vill säga.

Men det enda jag kan säga är: Träning ger färdighet!Själv har jag hållit på i flera år, men det är först nu jag känner att jag kan stå för många av dem och göra något sånär bra..

2009-01-14 @ 19:06:31
URL: http://livetenligtdregan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0