Metallica-Turn the page..

Är hemma från jobbet p.g.a av en knepig förkylning. Är inte riktigt den typen som gillar att sitta still. Tycker om att jobba och träna och inget av det klarar jag av just nu. Eller snarare jobba skulle jag kunna göra, men jag vill inte utsätta kollegorna eller arbetstagarna för detta.

Så nu gör jag allt för att få tiden att gå och musik är som terapi för mig. Älskar det mesta inom musik, men har väldigt svårt för dansband... Huvva typ Lasse Stefanz. Jobbigt att lyssna på, men det är det som spelas på radion varje dag jag jobbar... För det är vad de gillar, mina kära vänner på Dagcenter. Och deras välbefinnande går före mitt när jag jobbar. Det är vad det innebär att vara undersköterska. Men man får otroligt mycket kärlek tillbaks.

Nu när jag är hemma kan jag alltså helt fritt välja vilken musik jag vill höra. Det senaste jag kikade på youtube.com var Metallica- Turn the page. Den videon är bra, samtidigt som den gör mig vansinnigt förbannad. För tror inte det är något som gör mig så arg som barn som far illa, och föräldrar som vägrar att se vad deras agerande har för inverkan på dessa barns liv... Finns många föräldrar som älskar sina barn och skulle ge vad som helst för dem.

MEN:

Kan man älska sitt barn fullt ut om man tillfogar dem smärta? Varför kan de inte se eller höra vad deras bråk, slagsmål, eller som i musikvideons fall "yrkesval" gör mot de minsta, finaste och värdefullaste de har?

Nä fy sjutton säger bara det. Man får göra vad man vill med sitt eget liv. Men du får ALDRIG utsätta dina barn för den permanenta smärta som kommer efter att de måstat gå emellan mamma och pappa för att de bråkar! Eller:

Barn som måste ljuga för att föräldrarna skäms över sin situation. Eller:

Barn som måste vara förälder till sin egen mamma eller pappa, för att någon missbrukar. Finns många exempel på barn som tvingas bli vuxna för tidigt. HUR KAN MAN GÖRA SÅ MOT ETT BARN MAN SÄGER SIG ÄLSKA?


Kommentarer
Postat av: Angelica

Kul att du bloggar:)

2009-01-08 @ 17:46:50
URL: http://gekaeriksson.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vad skoj att jag hittade åt din blogg, allt via Emma så klart... ;-P God fortsättning! Hoppas att allt är bra, det var så länge sen jag såg dig!

Kram Kram

2009-01-08 @ 20:04:21
Postat av: Andrea

Hej svejs! Va roligt att se att det finns folk/kompisar som vill läsa vad jag skriver. Nu är ni nog runt 4 styckna. Ni två+ moster&emma. Jätteskoj! Tack för att ni skrev! Och om det var Carolin Sandqvist som skrev så har jag funderat vars du har tagit vägen åxå.. Men god fortsättning på er! Kram

2009-01-08 @ 20:42:23
Postat av: Rebecca

Hej!

Vad kul att du börjat blogga!

Kram

2009-01-09 @ 00:30:12
URL: http://miriamrebecca.blogg.se/
Postat av: StefanWeei

METALLICA!!!

2009-01-09 @ 00:34:59
URL: http://stefanweei.blogg.se/
Postat av: Sofi H

kul att du oxå har en blogg andrea!

Hoppas allt är tipptopp med dig :-)

2009-01-09 @ 08:34:38
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hihi japp det är Caroline Sandqvist... :-P

Jag jobbar och står i, försöker få dagarna att gå ihop med allt som ska göras. det brukar lösa sig till slut ändå. :-)

Ha en underbar dag!

Kram

2009-01-09 @ 10:23:52
Postat av: Sandra

Men Andrea, Lasse Stefans är jhu de bästa! =)

2009-01-11 @ 19:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0