Kent&Dikter

En vän sa en gång till mig, för inte allt för längesen: "Vilken terapi det måste vara att skriva dikter". Och ordet "terapi" var nog banne mig rätt ordval. För mig är det, det bästa som finns när jag är glad, kär, ledsen, deppad har ups eller downs(Ah ni fattar vad jag menar!) att skriva dikter.  Fast minst lika mycket att lyssna på musik:

Om jag är nere finns det inget som slår att sätta på en bra låt och dansa för sig själv, studsa runt i lägenheten och småsjunga. Det gör mig glad, iallafall en stund :) Shit, vad roligt det skulle va att se sig själv med andras ögon.. Eller skrämmande kanske. Haha :) När jag däremot varvar ner  kan en masso ord dyka upp i min skalle, som jag bara MÅSTE få ner på papper. Detta helt för min egen skull. Ja, jag är EGO!

Musik som jag älskar och som följer mig genom hela livet är KENT. Skriver det som om det vore en egen musik genre, men ibland tror jag att det är så. Är Kent rock, pop, indie el. techno el. helt enkelt allt i samma paket?

Tror det är få saker som provocerar så mycket som att säga att man gillar KENT. Men vad kan jag säga: Antingen älskar man dem eller så hatar man dem. Välj själva! Men en sak som är BULLSHIT: Att Kent skulle vara depp musik.
Kan hålla med om att de skriver känslosamma låtar, men vilken musiker gör inte det? Har aldrig mått dåligt när jag lyssnat på Kent snarare mått bättre efter att ha lyssnat på dem.
 
En annan sak som är negativt enligt vissa: De har ju så knepiga texter. Hm, tänker jag då. Hur många gånger vet man helt säkert vad en artist sjunger om? Även när texten är simpel är det inte alls säkert att de tänker samma sak som den som lyssnar.
Precis som med religions texter kan musik texter vara en tolkningsfråga. Du kan göra den till vad du vill . Jag menar är det bara jag som hör en låt på ex. radion och funderar: "Har de skrivit denna låt om mig  ?" Isåfall kanske jag verkligen är knäpp :P

Kanske inte världens vackraste kort. men detta möte med Sami skänkte mig lycka (varje timme och varje minut)  i minst en vecka :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Och den där snubben åkte vi i samma hiss som. Fortfarande helt overkligt.



Du & Jag = kent. Vi ska följas på kent-konserter genom hela livet. :)

2009-01-12 @ 19:25:22
URL: http://hearrtbeats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0