What Don't Kill You Can Only Make You Stronger!

Du kan klampa och stampa och slå,

Tro mig det finns inget Du kan göra som gör ont på mig!

Jag har en mur det kan jag tala om för dig

Den muren är stark som pansar

Det finns ett fåtal som kommer igenom, men det krävs att man chansar

Jag ser säkert snällare ut än vad jag egentligen är

Men titta du och lär

För bakom allt finns mer än du tror

Man vet aldrig vad som under ytan bor

Ja, jag är snäll och kan vara otroligt dum

I ett och samma paket kan jag verka skum

Men för de jag älskar gör jag allt

Då är mitt hjärta allt annat än kallt

Du bör vara på min sida när stormen är här

Annars är risken stor att blixten slår ner där du är

Inom mig finns krossat glas

För alla gånger livet gått i kras

Du kan sparka på mig och jag reser mig upp

Och förbereder en kupp för att ge igen

Särskilt när du inte har det på känn

Vänta du ska få se vad den svaga har att ge!

Gissa vem som är svag nu

Är det Jag eller Du?

GE ALDRIG UPP! /Andrea


(En kompis till mig tyckte att jag skulle lägga ut mina dikter på bloggen. Jag börjar med den dikt som inte blottar allt för mycket av vad som är jag och vad jag känner. Hoppas ni orkar läsa och tycka till!)


Kommentarer
Postat av: Veronica

Vad kul med blogg :) Denna ska jag läsa. Ha en trevlig helg //Veronica

2009-01-09 @ 09:37:07
URL: http://www.metrobloggen.se/veronicaaa
Postat av: Caroline

Det var verkligen en dold talang från din sida... :-) Inte visste jag att du var så FANTASTISKT duktig på att skriva dikter!

Kram Kram

2009-01-09 @ 10:44:12
Postat av: jessica

roligt att läsa din blogg vännen.

Krya på dig så höres vi..

kramar

2009-01-09 @ 11:40:15
Postat av: Angelica

Haha.. nä vi har inga hus på gång. Vi sitter bara och ritar hur våra rum ska se ut. Eller snarare så sitter vi och fantiserer om hur våra lyxrum kommer se ut:P

2009-01-09 @ 13:41:48
URL: http://gekaeriksson.blogg.se/
Postat av: StefanWeei

Haha. Det var ett utrop över att jag älskar dom :P

2009-01-09 @ 14:16:47
URL: http://stefanweei.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Nice poem ! Thanx for the lyrics on the comments!

2009-01-09 @ 14:29:52
URL: http://thefrelle.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Som sagt livet är för kort för att slösa bort. :D Tack för din bekymrande åsikt.



Kram

2009-01-09 @ 14:43:27
Postat av: Sandra B

Den va verkligen super bra vännen!

2009-01-18 @ 18:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0