I'm loving angels instead

I mitt kök finns en ängel, en grön liten sådan, som har en text:

"God, grant me serentity to accept the things: I can not change
Courage to change the things I can and Wisdom to know the difference"

 (Vackra, stärkande ord som jag brukar använda som mantra för att orka ha en lite mer optimistisk syn på tillvaron :P)

Har alltid gillat änglar. Kan bero på att under min uppväxt, så besökte jag ofta en arbetskompis till min mor som samlade på änglar. Kan även bero på att jag är smått religiös, men även om jag ibland tvivlar och funderar över om det verkligen finns någon Gud, så VET jag att det finns "något" runt omkring oss. Något andeväsen, förmodligen i form av änglar. Det finns folk i min närhet som upplevt det. Och även jag, har hört och sett saker som inte riktigt går att förklara.. Endel kallar det spöken, endel säger andar. Jag säger änglar. Särskilt tror jag på skyddsänglar. Är övertygad om att jag har minst en. Hon finns i närheten var dag :)

Sedan har jag min lilla samling synbara änglar, i fönster, på väggen, och i bokhyllan. De är vackra och skänker en känsla av harmoni och trygghet. Har två absoluta favoriter. Den som finns i köksfönstret och den som står i vardagsrumsfönstret.

    Bilden till höger. Min lathet att använda mobilkamera i kombination med att det är rätt mörkt, gör inte denna ängel någon direkt rättvisa. Men hon är vacker ändå. Den är min absoluta favorit. Kanske mycket för att jag fick den i present för ca 5 år sen. Den har varit med i många situationer i mitt liv, kan jag lugnt påstå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0