Lila/Violett

Fick en kommentar som fick mig att vilja undersöka vad färgen lila står för eg. Inget jag tänkte på när jag valde färg på min tatuering, men det är rätt intressant såhär i efterhand.

Vill du kolla upp olika färgers betydelse. OBS! det är inget vetenskapligt, bara en helt vanlig länk

"VIOLETT - har oroande inverkan 
Violett är en färg som hetsar, fastän den i spektrum ligger längst ifrån den röda. Det är biskoparnas och den religiösa extasens färg och den anses både varm och kall. Violett anses också ha en oroande verkan och i gamla tiders färglära var den både geniernas och dårarnas färg"

Hehe, jag är både ett geni och en dåre..and... I'm hot and I'm cold :)


Kommentarer
Postat av: Monica

Tack för tipset! Ska kika runt lite :)

Ha de!

2009-03-04 @ 06:37:58
URL: http://gudfinnsinteat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0