Män som hatar kvinnor

Vilken suverän film! :) Var och såg den igår med min vän Maria.

Det var en film som verkligen grep tag i en. Fick mig att fundera över mina värderingar. Jag gillade verkligen "hackern" Lisbeth Salander, skulle till och med, vilja och våga vara mer som henne. Snacka om modig och stark kvinna!Samtidigt skakar karaktären om mina värderingar, för hon kan verkligen vara otäckt kallsinning. Och somliga saker som hon gjorde kan jag inte ta till mig.

Fanns några extremt obehagliga våldscener i filmen. Så bra gjorda att Jag nästan inte kunde kolla. Och då har jag sett det mesta! :P Men de scenerna fick verkligen biopubliken att hålla andan. Vilket kanske också är anledningen till att de nästan hyllade Lisbeths hämndmetoder, även om jag anser att även det var vidrigt...
 
Tänker inte säga el beskriva filmen så mycket, förutom att det är den bästa svenska thriller jag sett någonsin! Den är spännande, gripande och extremt välgjord! Så ska ni bara se en svensk film, se den! :P

I övrigt denna dag har jag bara jobbat, käkat och kikat på Ally Mcbeal. Nu när jag druckit ur min kaffekopp ska jag se till att träna lite. Även om det känns motigt, känner mig extremt lat nu förtiden :) Men bara det blir sommar ska jag se till att börja springa igen. Nu är det allt för slaskigt och på vissa ställen lönnhalt. Nåt ska man ju skylla på :)

Kommentarer
Postat av: Moster

Den filmen måste jag också se! Tror säkert den är bra!



Kram

2009-03-21 @ 21:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0