Äntligen..

...Har det blivit godkänt för HBT-personer att få gifta sig i kyrkan. Tycker det är toppenbra! :)
Måste vara extremt jobbigt att leva som ex. homosexuell och vara kristen. Och veta att man inte riktigt är accepterad i de kretsar man rör sig. Men nu kanske det har blivit en vändning:) Kanske kan alla börja acceptera att vi alla är unika och bra även om man har en annan läggning, än vad samhället ser som norm.
Alla har samma värde och har samma rättigheter nu.
Man behöver bara gå till sig själv, jag vill gifta mig i kyrkan en dag. Nu vore det inget problem för mig eftersom jag vill gifta mig med en kille (om han finns därute). Men hade jag varit lesbisk och har samma tro som jag har nu, skulle jag nog må jättedåligt om jag inte fått göra det. Med min prästs välsignelse.

Nog om det. Dessa två dagar har varit hektiska. Därför har jag inte hunnit skriva nåt på två dagar. Men förhoppningsvis orkar jag berätta mer om vad som händer i mitt liv. I morgon:)

Kram på er som läser! :)

Kommentarer
Postat av: Vendela

Ser fram emot din berättelse om vad som händer i ditt liv ;-)



Kram kram /moster

2009-10-23 @ 14:21:48
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0