Hej, mitt namn är Agnes!

Åh, nej tänker mina vänner nu. Nu har Andrea gått och blivit flummigare än vanligt.

Men sanningen är den att jag kallas Agnes av en av arbetstagarna på Dagcenter. Av någon anledning som jag inte riktigt fått kläm på. Idag när vi satt och gjorde veckans arbetschema så sa hon att en släkting till henne, gått förbi min parkeringsplats och sett min bil. Därefter skulle denna släkting ha sagt till henne:
"Vilken fin bil och hon som kör den är så gullig också".
Då hade arbetstagaren, på mitt jobb svarat : "Ja, det är Agnes, på mitt jobbs bil". Eller något i den stilen :D

När jag frågar henne varför hon kallar mig för Agnes, har hon svarat att hon tycker jag är lik henne och sjunger lika fint som hon :P Haha, samtidigt sitter större delen av de nio personer jag har hand om och önskar att jag ska vara tyst när jag går omkring och sjunger. Problemet är att jag kan inte vara tyst när jag hör en låt, som jag gillar. Och Agnes "Release me" är en låt som brukar fastna i min hjärna. Kanske är det därför?

Men brukar ta det som en komplimang, även om jag inte riktigt håller med om min likhet med Agnes... Men blir glad över att höra att hon tycker att jag är fin och sjunger bra. Man kan ju iaf låtsas att det är sant :P



Vet inte om jag håller med om likheten direkt :P Läste föresten att Agnes vunnit MTV-priset för bästa svenska artist.

Annars idag har jag bara förundrats över att det redan är vinter här i Dorro, trots att det är Oktober.

 

Men nu är det dags för käk och sen väntar tvättstugan! :S


Kommentarer
Postat av: Vendela

Nog för att du är fin, men nä - inte lik Agnes va? :-) Så nu har ni redan vinter?? Det var tidigt i år; nästan som på 70-talet när jag växte upp - då kom alltid vintern i mitten av oktober :p



Massor av kramar från moster

2009-10-12 @ 16:33:48
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Emma

Självklart får du känna på min mage nästa gång vi ses, det sparkar på bra nu. Sorry att jag inte hört av mig på hela helgen men får ringa när jag har någon röst att prata med - Är skitförkyld! Passar lagomt tills att jag ska vaccinera mig. :(



Vad bra att du hade det kul ihelgen, det är du värd. Jag kanske hänkar ut på helloween & ser om du sköter dig. ;) Vi hörs gumman, jag skulle bara snabbtitta mailen, nu soooova. Puss puss!

2009-10-12 @ 21:33:02
URL: http://nouvellestar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0