Igår, idag, imorgon

Igår var jag på personalfest på Dagcenter. Vi hade riktigt mysigt och roligt, lyssnade på musik, drack och åt snacks och framförallt snackade om en massa grejer. Som INTE har med jobbet att göra. Det var sååå KUL :)
Vi tittade även på idol. Alla runt bordet, förutom Shadia trodde att Calle skulle åka ut. Istället blev det Erik och Tove som hängde löst. Och då hejade jag såklart på Erik, eftersom jag gillar han mer än Tove. Shadia studsade av glädje när "Tuve" åkte ut. Sedan studsade vi bägge två och kramade om varandra för att Erik blev kvar. Han bör vinna, tycker jag!

Idag har jag varit supertrött. Sov omkring två timmar i morse och ingenting på natten. Fast det var det värt, med tanke på den fantastiska kvällen.
Men jag har hållit igång ändå med snabbpromenad på kvällen och senare filmkväll.

Såg Lars von Triers "Anti-Christ". Den har ju varit sjukt omtalad. Och just ordet sjukt är något som passar in på den filmen. Den var riktigt vidrig. Om man sett skräckfilm förut är man van att precis innan det oträcka händer, så får man inte se så ingående bilder. Det gör man dock här, sällan jag hållit andan när jag sett något otäckt, men det gör man när man ser denna! Vidrigt/perverst, men modigt att göra en sådan film.
Handlar om ett par som förlorar sin son. Mamman blir riktigt deprimerad och fadern är utbildad terapeut. Han väljer att behandla sin frus depression och vanföreställningar själv. Vilket får ödesdigra konsekvenser när de åker ut till deras stuga i skogen Eden.. Det är i slutfasen som alla vidrigheter börjar hända..

Usch nu måste jag sticka lite så jag skingrar tankarna innan jag somnar. I morrn väntar tvätt, kyrkobesök och fika hos morfar. Är så mysigt att gå i kyrkan på advent :)

Hoppas alla som läser haft en bra helg! Nu ska Dregan sussa ;)

Kommentarer
Postat av: Vendela

Godmorgon! Självklart ska Erik vinna - annars är det skam på torra land! Tycker också det var rätt att Calle blev den andra finalisten, trots att jag aldrig tyckt han varit speciellt bra. Men jag har ändrat mig vartefter man sett Toves diviga sida skymta fram ;-)



Du anar inte vad glad i hjärtat jag blev när jag läste din kommentar att du kan tänka dig komma hit i januari om inte vi kommer i jul!!!



Vi måste bestämma oss slutgiltigt snart hur vi ska göra!



Skulle ju vara så mysigt att komma upp och fira en vit jul :-)



Nä nu ska vi rusta oss för julmarknad :-)



KRAAAM

2009-12-06 @ 10:23:50
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0