Between Love & Hate(måste ventilera ut all ilska)

Religion är inte förenligt med hat, tycker jag! Religion är kärlek. Därför har jag väldigt svårt att förstå alla krig och alla hemskheter som sägs vara en produkt av religion. Det är kanske därför jag sällan ser nyheterna, för jag blir så fruktansvärt arg. Arg på alla orättvisor, arg på idioter till människor som hävdar att de har rättigheten att förstöra människoliv p.g.a deras religion.

Har nyligen sett "Made in sweden" och väntar nu på att "Kvällsöppet med Ekdahl" ska börja.. Mitt emellan dessa program dyker nyheterna upp. Det första som sägs är att talibaner ska ha hotat att spränga en flickskola om den inte stängs ner...
Det är ju helt sjukt! Varför? Har inte flickor rätt att gå i skola eller? Tänker dessa förbaskade talibaner hävda att de har islam som försvar till detta?

Det pratas om : Heliga krig, Heligt vansinne kanske det borde kallas

Jag vägrar att köpa att religionen ligger till grund för krig, våld och andra otäckheter! Det är psykopater som misstolkar sina heliga skrifter som är skyldiga till allt. Det är människorna inte de heliga texterna.. För som med exempelvis bibeln, så kan man inte läsa rakt av... Då skulle ju alla vara våldsamma om de t.ex. valde att läsa "öga för öga, tand för tand" , och inget annat. Klart vill man vara våldsam så måste det ju kännas väldigt skönt att ha nåt att skylla på... JAG BLIR SÅ ARG! PÅ ALL SKIT SOM GALNA MÄNNISKOR GER UPPHOV TILL. OCH SEN HAR DE DEN FRÄCKHETEN ATT PÅSTÅ ATT DERAS GUD GER DEM RÄTTEN ATT GÖRA SÅ.... AAAHHH! Men det är skönt att ventilera ut sin ilska nånstans..
(Man kan bara inte vara glad jämt!)

Kommentarer
Postat av: Emma

Ikväll får jag äntligen krama min Ea! Vet du? Jag har bakat cheesecake med vit choklad & blåbär.



Hörs sen bejbi! Puss & kram!

2009-01-22 @ 09:50:12
URL: http://hearrtbeats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0