Broken wings med Alter Bridge...

...Vackert låtips jag fick av en fin vän! Har varit till doktorn nu och fått mina ögondroppar. Och nu sitter jag här vid bloggen igen.. Helsike vad mycket knepiga känslor som kan röras om när man inte har så mycket att göra. En person fick mig att tänka på de människor man älskar och som aldrig kommer tillbaks. Det gör ont när man tänker : Aldrig kommer tillbaks och att jag aldrig får ta tillbaka och vrida tillbaka tiden ett snäpp och göra allt annorlunda.

Tänker mest på farmor. Fanns en tid i mitt liv då jag trodde att det smartaste jag kunde göra var att plugga. Det skulle jag må bra av och de runtomkring mig skulle bli stolta.. Jag älskade min farmor och jag skulle göra i stort sätt vad som helst för att vrida tillbaks tiden. När hon ringde en helg innan jag skulle tillbaks till staden där jag studerade så sa jag till henne: "Jag kommer och hälsar på dig, innan jag far tillbaks"

Dom orden.. De glömdes bort. Jag pluggade, hade annat i mina tankar och satte mig på bussen till stan och glömde henne. GLÖMDE? Det är oförlåtligt! Kan inte ens acceptera det! Hon dog måndagen efter den helgen, jag skulle ha insett det.. Jag skulle ha hälsat på henne den helgen, men jag gjorde det inte. Jag sörjde henne så otroligt... Men värst var vetskapen om att ha svikit henne... Det går ALDRIG att ta tillbaks. Det går inte att vrida tillbaks tiden. Men jag känner hennes närvaro ibland djupt i hjärtat. Jag känner henne nära mig.
Har tappat en ring jag fick av henne, samma ring, två gånger. Efter hennes död, kom den tillbaka. Den hade varit borta 1 1/2 år då. Den försvann nu senast när jag och Emma var på Öviks badet. Har fyra ringar och just den försvann igen! Helt plötsligt låg den i kassen, fullt synlig. Hade kollat kassen flera gånger och nästan gett upp. Lade hon dit den?

Jag hoppas att hon vet vad jag känner. Hoppas och tror att hon ser mig. Jag kan aldrig förlåta mig själv, aldrig någonsin. Men jag kan vårda hennes minne i mitt hjärta. Aldrig glömma. Aldrig glömma vad som är värt att prioritera! Jag lever för de jag älskar. Och min tro att hon är i sina drömmars himmel det kan inte ta bort smärtan helt, men det lindrar den.


Kommentarer
Postat av: StefanWeei

HAha.. favoritlåt?



Jag älskar Metallica. Jag har lyssnat på dom i över 10 år och är nästan det ända jag lyssnar på. Jag är besatt :P Har sett dom i Sverige, Norge, London, Köptenhamn och nu 2009 blir det tre konserter till för mig i Sverige, Norge och Danmark. Så man kan väl säga att jag gör vad som helst för dom :P



Reser utomlands och köar 20 timmar för att komma allra längst fram, kan spela alla låtar på gitarr, äger alla album och dvder med mera.



Jag är fanatisk! Kan inte bara säga en favoritlåt :P

2009-01-09 @ 16:01:36
URL: http://stefanweei.blogg.se/
Postat av: StefanWeei

Wtf? Kom inte min kommentar fram? Aja jag provar igen.



Jag kan inte bara säga en favoritlåt för jag ÄLSKAR Metallica och är typ besatt. Jag åker överallt för att se dom. Har sett dom i Sverige, norge, London, danmark och nu 2009 blir det sverige, norge, danmark igen. Kan väl säga att jag gör mycket för att få se dom! :P Jag är den som reser till ett annat land och köar 20+ timmar för att hamna längst fram :P



Har alla deras album och alla dvder. Jag är fanatisk!

2009-01-09 @ 16:03:54
URL: http://stefanweei.blogg.se/
Postat av: StefanWeei

Haha. Kom visst fram ändå:P

2009-01-09 @ 16:04:10
URL: http://stefanweei.blogg.se/
Postat av: StefanWeei

Hehe jag är medlem i Metclub (www.metclub.com) så jag får köpa alla biljetter en vecka innan dom släpps.

2009-01-09 @ 17:14:49
URL: http://stefanweei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0