Freezing Cold

Och då äter man självklart sallad till middag..=P Inte knepigt att det kändes som att jag behövde klä på mig både kofta, termobyxor och tjocksockar. Det har varit -32 i morse och nu är det väl runt -20 om jag kan lita på min termometer. MÅSTE KÖPA NY, men det finns ju så mycket annat man hellre vill ha (som inte är lika nödvändigt).

Något som är nödvändigt dock är min kamera.. Den kom idag, men jag har inte ens hunnit öppna kartongen. Skulle sluta tidigare idag, eftersom jag inte hann ta någon rast. Men kom inte iväg förrän 30 minuter senare. Händer ofta när man börjar diskutera något intressant med Margot. På tal om Margot, hon är en ängel till arbetskamrat. Hon ställer upp för en när man verkligen behöver det och får en att känna att man behövs. Precis sådan arbetskamrater måste jag ha för att trivas på mitt jobb. En annan sak som är viktigt i mitt jobb som undersköterska är ju självklart att allt jag gör är för DEM. Önskar ibland att man kunde ge mer av sig själv, men måste inse att man inte är en supermänniska. Fast man får heller inte glömma att ifrågasätta om allt man gör är rätt. För den dag man tror man kan allt då blir man en dålig undersköterska. Det finns alltid något nytt att lära sig och alltid nya tillvägagångssätt i allt.

Igår var jag till "min" Emma =P Vi surrade, lekte med hennes dotter och kikade på teve. Många gånger måste jag tvinga mig själv att gå därifrån. Jag menar vi behöver ju alla sova, men det är svårt att sluta snacka med henne. Vi har alltid något att prata om.. Trots att vi pratar så ofta.

Nu måste jag nog dra ner till tvättstugan... Ikväll vet jag inte vad som händer förutom det, förmodligen blir det till att kika på Let's dance. Och imorgon vill Jessica att jag ska komma till henne i Åsele, men vet inte om jag har råd eller tid. Dessutom vill ensamvargen i mig "ta det lugnt" och den andra delen av mig vill... eller vet inte vad jag vill eg...

Så vad ska jag göra? Singla slant med mig själv?.. Nä nu måste jag springa ner till tvättstugan.

Kommentarer
Postat av: Emma

Du är min Andrea. Min gosfis som har halstabletter i snusgropen :) Hähähä.. Klockrent!!

2009-01-16 @ 17:16:30
URL: http://hearrtbeats.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas du får en jättebra Fredagkväll! :)

2009-01-16 @ 17:18:12
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: victor

ÅLDRANDET ÄR EN SJUKDOM SOM TORTERAR OCH DÖDAR GAMLA MÄNNISKOR VARJE DAG,ALLDELES I ONÖDAN EFTERSOM ÅLDRANDET I TEORIN KAN BOTAS, OM VI INTE LÖSER ÅLDRANDEPROBLEMET KOMMER ÅLDRANDET DÖDA OSS SJÄLVA. HUR SER DU PÅ ÅLDRANDET? ÄR DET OKEJ FÖR DIG ATT BLI SKRÖPLIGT KOLLI SOM SITTER I RULLSTOL SAMT KOSTAR SAMHÄLLET PENGAR ELLER TYCKER DU VI SKA SATSA MER RESURSER PÅ ÅLDRANDEFORSKNING?KOLLA IN MIN BLOGG OCH DISKUTERA!

2009-01-16 @ 17:24:24
URL: http://victorbjoerk.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Har inte glömt dig heller ;) Jo, det var verkligen längesen vi sågs... Jag har varit ganska osynlig ett tag nu, när jag inte mår så bra så drar jag mig undan, å så har jag jobbat väldigt mycket senaste tiden :)

Jo festen var rolig, känns som att det är evigheter sen :D

2009-01-16 @ 18:01:20
URL: http://miriamrebecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0