Öppna ditt hjärta. Om det så blöder, det finns förband&blodstoppare :)

Idag var jag på mitt möte med en psykatri sjuksköterska. Har funderat länge på detta. Många år har varit tunga från och till för att man inte tagit itu med vissa delar. Har eg. aldrig kunnat stå för de tunga bitarna. Man ska klara ALLT själv. Har svårt för vad folk skulle säga och tycka, Men folk på byn får gärna prata. Orka bry sig! Ni kanske tycker det är ett tecken på svaghet? Insåg idag att det inte är det! Alla har ett bagage, men vissa delar tar man itu med själv och vissa delar kan man behöva prata med någon utomstående med. Det är inget fel. Äntligen! En väldigt tung sten faller från mitt hjärta :)
Ssk:n sa att hon tyckte att det var ett tecken på mognad, att jag tagit det här steget. Hon sa även att man aldrig kan sudda ut det man känner. Hade hon ett trollspö skulle hon använda det. Men, man kan få verktyg till att SJÄLV lära sig hantera vissa saker.

Hon sa: "Tycker att du verkar vara en klok ung kvinna" 
Klok?! Det var nog bland den finaste komplimang jag fått. 
 
På väg hem till jobbet, ringde Jessica. Min ängel! Hon kom ihåg det svåra steget som jag skulle ta denna dag. Hon ringde bara för att kolla hur det hade gått. Tack Jessica! Förstår inte hur du kan minnas det. Hur du kan vara så omtänksam. Du har så många människor som du bryr dig om och tänker på. Vet att du säkert läser det här och jag säger sådant här allt för sällan. Vissa saker sätter sig bättre i skrift än i tal. Vill att du ska veta att jag uppskattar dig. Dina telefonsamtal, din omtanke. Att du orkar bry dig, vi ses inte allt för ofta. Men du finns där varje dag!:
Trillen i Åsele. Var det år 2007? Backyard babies uppträdde då och vi hade skoj!

Efter jobbet: Skickat tatueringsmotiv till  Ume skin Art, fått mitt minneskort returnerat, käkat Thaibuffe med "päronen".. Mycket som hänt idag :) Skönt att vara hemma. Ikväll blir det Let's dance och lite cykling.  

Ta hand om er där ute. Kom ihåg att aldrig ge upp! Keep fighting! Samt det är aldrig för sent att "välja rätt väg"

/Dregan goes sentimental :)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Men Andrea blir så glad när jag läser det du skriver.. Klart jag bryr mig om dig.

kram från Jessica..

2009-01-30 @ 20:43:49
Postat av: Andrea

Jessica, Du förtjänar varje ord! Och du är vacker på det kortet. Du är vacker på insidan såväl som på utsidan. Önskar bara du kunde se, vad jag och dina andra vänner ser i dig! Love you! :)

2009-01-30 @ 22:00:39
URL: http://livetenligtdregan.blogg.se/
Postat av: Moster

Tummen upp för dig Andrea! Klart du är stark och klok! Visste du inte det??



Kraam

2009-01-30 @ 22:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0