Relax

Denna helg ska gå i lugnets tecken. Idag har jag varit hos morfar och hälsat på. Han har bjudit på fika, "ta en till" är ett vanligt citat från honom när det gäller lördagsfikat. Och det är supersvårt att säga nej till honom så självklart har jag slutat försöka =P Så man kan säga att fikat blev min middag idag, orkade inte så mycket mer efter det... Men jag har gått dit och hem, och det är ca 1,5- 2 km tur och retur, så lite duktig har jag ju varit. Jag tycker om att röra på mig. Efter att ha varit hos morfar gick jag till affären och handlade lite ingredienser till Brownies som jag planerat att baka och bjuda Emmiz på. Tänkte att hon skulle komma hit och dricka cappuccino och fika med mig... Hehe fika igen för mig. Tänkte att hon skulle få se kameran också och ge mig lite bra tips. Hon är ju trots allt experten av oss när det kommer till kameror och fotografering. Och proffs ska man utnyttja =P 

Nä nu ska jag sätta på ett avsnitt av "Ally McBeal". I just love her! Har nästan alla boxarna. Förutom den näst sista. Har varit svåra att få tag på. Och vissa av dem är enbart på engelska. Men det ser jag som positivt. :-)

Så nu är det Ally & Jag som gäller.. och träningscykeln=P Man ska passa på och den står ju ändå med riktning mot teven..
Föresten just nu drömmer jag om våren och morfars fritidsstuga.. Snart är det dax att åka dit, i mars... När solen skiner och snön ligger kvar (förhoppningsvis). Då blire skoteråkning för hela slanten, å mys i stugan med morfar.

 
Det enda jag gillar med vintern är det här och det får jag vänta med till mars...

Kommentarer
Postat av: Moster

Vad fint kort på pappa/morfar på stället som han älskar mest av allt :-)



Förresten - varför måste ni vänta ända tills i mars med att åka skoter??

2009-01-17 @ 18:13:42
Postat av: Andrea

Därför att det är bäst väder då, annars brukar det va så kallt. I alla tider har vi inte åkt ut till stugan förrän i mars. Nu för tiden är det ju inte samma väder som förut, men varför vi alltid väntar till mars det får du fråga mina "päron" om. . . Antar att det är gamla vanor/tradition. I mars brukar pappa å jag åka skoter till stugan iaf.

2009-01-18 @ 00:02:00
URL: http://livetenligtdregan.blogg.se/
Postat av: Marlene

Hej!Ramlade förbi din blogg :) Vad kul att se vad du har för dig :)Ha en fortsatt skön helg..själv jobbar jag.



Kramis

2009-01-18 @ 11:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0