Skiter i om bloggen är ful det är inte det viktigaste i Livet.

Jag struntar faktiskt totalt i att vänta på att jag ska komma underfund med hur man ska få bloggen att se bra ut. Jag behöver skriva av mig. Jag antar att jag kan vara väldigt ytlig när det kommer till internetsidor, kläder, smycken, smink etc :-)

När allt kommer omkring är det som verkligen betyder något i livet relationer. Relationen till de som får en att må bra. Riktiga vänner och familjen. Det viktigaste för mig är att veta att de mår bra. Annars kan jag lika gärna skita i allt. Somliga betyder verkligen allt.

Mitt nyår var fantastiskt och alla dagar efter nyår fram till tisdag morgon. Blev bjuden på en nyårsfest till min underbara vän Emma. Finns ingen som hon! Det var så kul. Vi var fem personer på denna fest, hade det varit vilka andra fyra personer som helst hade det inte varit samma sak. Men det var dem: Emma, Mille, Fredrik och Viktor som gjorde denna nyårsafton så magisk och speciell. Det var en av de absolut roligaste och bästa kvällarna i mitt liv. Och även en av den mest minnesvärda veckan (+ några dagar) som jag någonsin upplevt. Har ändå levt snart 22 år. :-) Finns fåtal sådana här veckor av total lycka i mitt liv. Och det är tack vare vännerna jag hade så roligt.

Idag fick jag veta att en person som jag rätt nyligen lärt känna råkat ut för en olycka. Min värld rasade i några otroligt fasansfulla timmar innan jag fick reda på att han trots allt klarat sig mirakulöst bra. Jag håller med om att han hade änglavakt. Finns ingen annan förklaring, inte för mig.


Denna människa har på kort tid lyckats vidröra min själ och hjärta. Det finns ett fåtal människor som lyckas komma mig så nära och dem kallar jag riktiga vänner. Hur han lyckades är för mig självklart. Han är en av de absolut finaste människor jag vet (Inside&Out). Vet inte om han vet själv hur mycket han betyder för ALLA som känner honom här, alla inklusive jag. Därför skriver jag detta till honom(vet inte om han kommer att läsa det ändå):


 Om jag säger att min värld rasade när jag inte visste hur du mådde, så inser jag att det nog var ännu värre smärta av ovisshet för din familj. De har känt dig ett helt liv. Jag har känt dig en kort tid om jag jämför med t.ex. hur länge jag känt min fantastiska Emma (vi har känt varandra sen dagis). Men oavsett vad som händer så ville jag att du skulle veta hur viktig du är. Det var ett otroligt tryck som lade sig över bröstet och som inte försvann förens jag visste att du var hemma i säkerhet. Då tackade jag Gud hundra gånger om inte mer. För allas skull. För dig, för din familj, för mig och alla som känner dig. Är så glad att du är vid liv!


Så det jag vill säga efter allt som hänt är. Ta vara på dem som betyder något för er. För inget i världen kan ersätta dem. Inga fina utbildningar, pengar eller drömbilar i världen kan ersätta det finaste man har. Sina vänner och sin familj.


PEACE&LOVE to all.

/Dregan


Kommentarer
Postat av: Moster

Roligt att du börjat blogga äntligen - fortsätt, fortsätt :-)



Vad roligt att ni hade så kul ihop! Såna vänner växer inte på trän.....



Kramis

2009-01-08 @ 09:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0