Vemodigt.. Är hemma bra och borta bäst?

 Såhär ser vintern ut nere i E-tuna. Tror nog hellre att jag föredrar vinter med snö framför slaskväder redan i januari. Våran slaskperiod häruppe i Lappland brukar ju ändå inte hålla i sig så länge. Fast samtidigt nu sedan jag kommit hem, känns allt lite vemodigt. Inte bara för att jag saknar moster och hennes familj utan nog också för att jag saknar stan. Knepigt, jag tycker ju att jag mår allra bäst här hemma. Bra jobb, bra vänner, bra bostad, bra fritidsaktiviteter. Men ibland undrar jag hur det vore att bara sticka ifrån allt.. Alla känslor, all nostalgi som är förknippat med barndomshemmet/orten. Bara fly och börja om på nytt. Långt härifrån. Vet inte om det vore någon höjdare, men om allt bara skulle skita sig.. Då står E-tuna överst på listan över de platser dit jag skulle kunna tänka mig att flytta och börja om på ny kula.

Har varit vansinnigt skönt att vara borta ett tag. Komma bort från vardagen. Fokusera på något annat. På hemmaplan genomgår jag en del saker just nu, saker som kan komma att förändra mitt liv.. Och då finns det inget bättre sätt att skingra tankarna, än att ta ledigt och åka långt bort. Ännu bättre är det när man dessutom får åka till nära och kära :)

Det har varit en avkopplande helg där nere. Bara få njuta av tillvaron med lill kusin t.ex. Hon sa att hon skulle sakna mig och moster (alltså min mamma) och shit vad jag kommer sakna henne :( Vem ska jag nu spela memory och läsa bok för? Vilken fyra (snart femåring) ska nu impa på mig med att kunna alla bokstäver i alfabetet? Tror t.o.m hon räknar bättre än mig :) Men vi ses snart igen. I promise!


I övrigt idag: Kom hem med bussen från ö-sund klockan 10.00, efter att ha spenderat en hel natt på ett iskallt, obekvämt tåg i 7 timmar från e-tuna. Sedan satte jag igång med att packa upp och sedan färga mitt hår,det blev lite mörkare än mörkbrunt. Är lite av en svartrockare nu tror jag =P
Är lite för självkritisk just nu för att lägga ut bilder på resultatet dock... Men det kanske kommer när jag känner mig på humör.
Sedan har jag hunnit med att luncha med bästaste Emmiz, och nu tvättar jag för fullt. Missade nämligen min tvättid före jag åkte iväg.. Så nu har jag 10 ggr mer att tvätta känns det som... JIPPIE-KAY EY! Ja just ja, jag har ju betalat räkningar också - superskoj! I morrn börjar jag jobba igen. Vardagen har infunnit sig.

Kommentarer
Postat av: Moster

Å, vad fint skrivet av dig :-)



Har din mor berättat vad Olivia sade i telefon till henne idag? "Jag saknar er" sade hon helt plötsligt och hon såg nästan lite gråtfärdig ut...;-)



Blev så tomt här när ni åkt - men vi ses snart igen, eller hur? :-)



Kram

2009-01-27 @ 20:32:24
Postat av: Angelica

Ni får komma när ni vill:)

2009-01-28 @ 10:24:41
URL: http://gekaeriksson.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Jo vi har redan snackat om det där. Klart du ska med på derby och heja fram de svartgula hjältarna :D Men ifall du ser något blått i sthlm så är det bara en apa som rymmer tillbaka till skansen :P Haha men ska snacka lite mer med Emma om det där så man får ledigt och så :P



Jo tatuering är det snart dags för. Har tappat bort lappen med tiden men det är om någon vecka :D Ska dit nu i veckan och kolla upp det igen :D Så hur va E-tuna då? Har inte orkat läsa allt än men det kommer ;) Ha d fint! Ciao!

2009-01-28 @ 13:25:30
URL: http://thefrelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0