Måndag16/11

Först vill jag passa på att be min lilla vän Jessica om ursäkt! Jag vet att jag är usel på att uppdatera bloggen. Du är ju en av mina trognaste/viktigaste läsare och för din skull ska jag försöka bättra mig! ;)

Min helg var inte alltför innehållsrik. På lördag var jag till mina kära, morfar & morbror och fikade och surrade :) Blir mycket politik snack när man är där.. hehe. Annars hyrde jag en skräck film på kvällen innan och mumsade lite godis, för mig själv. En skräckfilm som inte alls levde upp till förväntningarna. Se inte "My bloody valentine" om ni vill bli rädda !! :P

Idag, måndag har min dag varit bra, förutom min kroniska värk i magen. Hade jätteont från klockan 13-16 och sedan avtog smärtan lite, men uppsvälldheten bestod ett bra tag. Men jag ska inte klaga, för jag har haft dessa problem sedan tonåren och inte gjort något åt det. Har inte tid, råd eller lust att träffa någon störig Stafett-läkare som ändå inte kommer ta mig på allvar. Ska ta rådet jag fick om att minska kaffeintaget, så blir det säkert lite bättre :)

Har även hämtat ut en bok på bibblan av Lotta Thell. Den tredje i serien om missbrukaren Eva, som jobbar som väktare tills de kommer på hennes heroinmissbruk. Hon träffar också sin stora kärlek i polisen Erik, vilket lätt leder till problem. Det är en sann historia som är riktigt spännande! Läste två andra böcker i väntan på att denna tredje del i serien om Eva, dök upp på biblioteket i Dorro. Nu har jag alltså tre böcker att läsa innan den 7/12. Det vill till att de är intressanta! :D

Efter bokhämtningen och en sväng till affären tog jag en snabb promenad, varpå efteråt värmde jag upp min värmekudde för min stackars mage... 

Mitt liv i bilder ikväll :


  Min magkudde är sååå bra! :)

 Alla dessa böcker som jag vill hinna läsa klart. Och SKA läsa klart :)


Kommentarer
Postat av: Moster

Hej kära systerdotter :-)



Måste fråga dig en sak: äter du mycket fibrer?



Läste nämligen en artikel om att ett högt fiberintag kan skapa orolig mage! Man har ju alltid hört att fibrer ska vara så nyttigt, men faktum är att våra magar inte är gjorda för högkonsumtion av fibrer.



Så jag tänkte att du kanske skulle prova att helt utesluta fibrer ett tag och se om det hjälper??

skadar ju inte att prova, eller hur? :-)



Jobbigt att behöva ha så ont i magen så ofta!



Många godnattkramar från moster

2009-11-16 @ 22:43:27
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: jessica

hej vännen..

Roligt att du uppdaterat..

kram

2009-11-17 @ 20:47:56
Postat av: jessica

hej vännen..

Roligt att du uppdaterat..

kram

2009-11-17 @ 20:48:27
Postat av: Eva

När du skriver att du har ont i magen ofta så tänker jag genast på endometrios.. Googla om det och se om det är något som stämmer in på dig. Jag tycker du ska uppsöka läkare iallafall:)



Ha det så bra:)

2009-11-30 @ 20:29:22
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0