Crazy Friday

Tror jag har fått nåt fel och det gäller inte bara idag, men jag har gått och blivit städtokig. Vet inte om jag är överenergisk eller om det är brist på göra som framkallar detta symtom. Men jag tycker jag hela tiden hittar något att städa. Skit trist låter det ju, men det skapar ett sådant lugn att gå igenom lådor och garderober. Rensa, torka ur. Plockade nästan isär soffan i molekyler idag i jakt på dammtussar:P

Annars har dagen varit hektisk. Vilket är både positivt och negativt för mig. Men idag har jag fått otroligt mycket uträttat på jobbet, vilket gör mig nöjd med mig själv :) Även om jag önskar att en viss person hade bemött mig med lite mer respekt idag. Jag har väldigt svårt för människor som beter sig som att de vet bäst alla gånger. Som går in och försöker ta över och köra över en. Men som tur var har jag någon på jobbet att ventilera mina känslor med, så förhoppningsvis får jag möjlighet att ta upp detta problem på ett personalmöte, för nu har jag fått nog! Och jag vill inte säga något när jag är upprörd, för inget bra kan komma ur det. Bättre att vara lugn, saklig och lägga fram det man är missnöjd med. Vill inte att denna person ska ta illa upp, vill bara inte känna mig nedvärderad längre. Någon gång måste jag sätta ner foten och det börjar bli hög tid för det nu! Har väl varit för mesig. Men bägaren rinner över snart... :S 

Nog pratat om det. Nu ska jag bara ta det lugnt framför idol. Dags att kolla in hur det går för Dorotea tjejen Erika ikväll. Hoppas hon tar sig vidare. Hon har en vilja och en kämpaglöd som gör mig imponerad. Så många år hon kämpat för att komma fram som artist och hon har dessutom gått skola och är väldigt ung. Tycker definitivt att hon är värd att gå vidare. Men jag har många fler favoriter också. Reza, Mariette och Tove bl:a. Har inte riktigt helt fått en absolut favorit än, som jag brukar. Men jag håller tummarna för dessa och extra för Erika, eftersom hon har en fin sångröst och dessutom kommer ifrån min kommun. Det gör mig stolt! :)

Kommentarer
Postat av: Vendela

Har du råkat ut för samma rensa&röj-syndrom som jag? hi hi Jag har blivit smått maniskt förtjust i det, igår var jag och inhandlade pärmar och register så härnäst ska samtliga papper i "detta hus" sorteras i ordning i pärmar.



Kram på dig!

2009-10-17 @ 10:38:19
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0