Fredagsmys

Jag har världens i särklass mysigaste soffhörn i min lägenhet. Finns inget skönare i MIN värld just nu än att sjunka ner i soffan och titta på teve eller surfa med laptopen. Efter en hård dags slit, kan jag äntligen sätta mig ner.

Fattar inte hur personer i förhållanden eller familj får vardagen att gå ihop? Kanske är därför jag är så singel man kan bli :)  Eller kanske är det lättare eftersom man är två eller fler som kan hjälpas åt?

Har sprungit runt som en galning idag, jobbet har varit superstressigt. Undrar om det är bara jag som har ett konstant kaos i min hjärna varje eftermiddag? Men skulle inte vilja byta bort de människor som jag jobbar med mot något annat. De är så härliga, varje dag får man komplimanger och en överdos av kärlek. Men det finns en baksida till allt. För när det är struligt och någon är arg, blir hela stället en "krigszon" =P
Lätt överdrift kanske, men EN orolig person kan framkalla att hela stället blir rörigt och förvirrat. Då är det viktigt att man är lugn. Mitt stora problem är att ryta ifrån, det gör riktigt ont i mitt bröst när jag måste skälla. Men har verkligen fått lära mig konflikthantering.. :) Men blir utmattad av det, eftersom det i min personlighet framkallar ångest när jag måste vara sträng och medla mellan personer, vars största problem kan vara "att någon inte hejar på dem" . Och det mina vänner låter lättsamt, men när det nästan framkallar slagsmål är det inte roligt... Fast än så länge har vi klarat oss från att något annat än dörrar smällt igen framför näsan på en. Men jag älskar utmaningen och belöningen i form av kärleken man får när man väl är vänner igen :)

Efter jobbet, slängde jag i mig mat som gick snabbt. Grillad kotlett m. brysselkål. Kanske inte låter så spännande, men det var helt okej idag. Min pappa köpte en mikro åt mig i Strömsund idag, eftersom jag lyckades elda upp den gamla förra helgen :S Så jag snabbade i mig maten, för att kunna komma ner dit och umgås lite med päronen innan jag skulle hem till mig och slänga återvinningsmaterialet, som jag samlar på mig och aldrig riktigt har tid att slänga.. Så det blir en hel hög m. plast, metall och kartong, när jag väl kommer iväg. Det är superviktigt att värna om miljön =P

Nu väntar jag bara på att Idol ska börja sedan om jag orkar ska jag hoppa upp på träningscykeln ikväll innan läggdags.. Om jag orkar, känns som att jag springer konstant nuförtiden. Men det är inte träning, det är stress...

Längtar tills imorgon. Då ska jag bara njuta av dagen/kvällen/natten med supergoa vänner omkring mig :)








Kommentarer
Postat av: Vendela

Håller med - det bästa som finns är när man får slänga ner sig i fåtöljen och titta på favoritprogrammen :-) Fattar inte hur folk orkar gå ut? :P



Kramar i massor till dig!

2009-10-09 @ 20:14:16
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0