Kent+storstädning= Sant

Jajemen ikväll kom mamma och hjälpte mig med att putsa fönster, och självklart gick det superbra! Självklart till tonerna av en gammal kent skiva. Just nu i stereon: Isola.
Fick bra tips på hur man fick dem rena, UTAN streck. Och det tog bara en halvtimme för bägge fönstren. Och det brukar ta typ lika lång tid för ETT fönster, när jag gör det själv. För det blir ränder och fläckar hur mycket jag än putsar. Men nu gick det inte ens att visa vad jag gör fel. För mamma tyckte jag gjorde det bra! :)

Innan hade jag dammsugit och skurat golven på ultrarapid, så att det skulle vara extrafint när lilla mor kom på besök. Ville impa på mamma, för hon kommer så sällan. Så jag hade dessutom bakat hjärtformade morotsmuffins till henne. Däremot hann jag inte fara på någon träning el. äta middag innan hon kom  :S

Får vara nyttigare i morgon. Nu när jag kan slappna av och inte måste tänka på städningen. Det blir aerobics imorgon så då ska jag studsa runt extra hårt. Nu när jag nästan lärt mig koreografin, som är svårare än förra året. Men det är kul med utmaningar! Brukar låtsas att jag är Jennifer Lopez när jag dansar runt och jag kan stegen. Även fast jag tabbar mig lite här och där, någon stjärna blir jag aldrig men starkare och bättre iaf:)

Nu längtar jag tills True blood sänds ikväll. Helt klart enda serien som jag med full koncentration följer. Är svag för vampyrer :)

 Dålig bild, gammal kamera. Men det är från en kentkonsert. Går inte att beskriva vilket lyckorus som genomströmmar mig när jag är på Kent konsert med Emma. Det slår alla upplevelser. Särskilt när de spelar "Socker" då gråter jag alltid av vemod, såväl som lycka!

 
Tyckte denna bild (till vänster) var charmig:P Innan konserten i mars 2008. Vi var i folkmyllret ovan (t.h)

Konserter är livskvalitet enligt Dregan :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Men LÄTT livskavlitet! Du & jag Dregan. Vad unga vi såg ut på det där kortet, tycker du inte? Men det spelar ju ingen roll, vi ska ju på kent konserter så länge de finns för oss, oavsett om vi är gråhåriga ;)



Socker är speciellt, verkligen. Det var den första låten som Mille & jag lyssnade på tillsammans. Den hade precis kommit ut när vi blev tillsammans. Men alla andra kentlåtar & kentminnen är tillsammans med DIG om än Mille var med oss på kent i Ösund.



Love u sockertopp!

2009-10-08 @ 14:41:27
URL: http://nouvellestar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0