Johan Falk- Vapenbröder


Fick ett filmtips av Mille, Emmas sambo för ett tag sen. Han tipsade om Johan Falkfilmerna, sa att de var riktigt bra. Jag trodde honom, men kände samtidigt att jag sett så många svenska polisfilmer. Så varför skulle jag se ännu en? Jag lade mina pengar på andra hyrfilmer istället.

Förra söndagen gick Johan Falk- GSI på fyran och jag bestämde mig för att se den. Och visst är det en bra film, för att inte säga riktigt "bra för att vara svensk film"!:P
Det känns som att det lika gärna kunnat vara verklighetsbaserat, med tanke på inslagen av värdetransportrån. Att sedan skådisen Joel Kinnaman är med i filmen, gör tvtittandet mer intressant:P Såg honom i en annan film i höstas som heter "I skuggan av värmen", där han spelar polis och pojkvän till en heroinist. Mycket intressant, verklighetsbaserad film btw.

I Johan Falk filmen, spelar Kinnaman en informatör/infiltratör till GSI. Han och hans familj lever farligt, eftersom han arbetar och umgås flitigt med ett kriminellt gäng. Samtidigt som han rapporterar allt han kan till Johan Falk. Han är riktigt bra i den rollen.

Hursomhaver så sitter jag bänkad framför tv4 klockan 21.00, då Johan Falk- Vapenbröder visas. Det tycker jag att ni med ska göra om ni inte har något bättre för er dvs! :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej snutt. Jag hoppas verkligen att bebisen vill titta ut lite tidigare, annars "kviiiiir" jag nog ihjäl mig. ;) Så roligt när jag ringde dig igår, sa till Mille att jag bara skulle slå en snabb pling till Andrea så vi kunde se Johan Falk sen... men sanningen är ju den att en snabb pling mellan oss är alltid minst 30 min & ett "normalt" samtal kan vi nog ha i en timme. Hehe ;)



Jag har långtråkigt!! Hur ska jag klara av att vara sjukskriven i två veckor? Nu får jag nog känna på din tristess. Aja. Vi ses i veckan hoppas jag, annars vet du ju att Nova väntar dig på lördag. ;) Många kramar till min fina plutt!

2010-01-18 @ 10:28:08
URL: http://nouvellestar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0