Request

Fick många kommentarer om lakrits&hallon kladdkakan. Så här är receptet:

3 ägg
175 g socker (Jag tog 2 dl)
200 g frysta hallon (går lika bra m. 250 g)
10 st Kick lakritskola, fint hackade
150 g smält smör
2 dl vetemjöl
1 krm salt
Ströbröd

Gör såhär:

1) Värm ugnen till 200 grader
2) Rör ihop ägg, socker, Kick och hallon. Tillsätt det smälta smöret och rör ned vetemjöl och salt.
3) Häll upp smeten i en smord och bröad rund form (cirka 22 cm) med löstagbar botten.
4) Grädda 16-25 minuter i 200 graders ugn, kontrollera med sticka. Kakan ska vara kladdig i mitten.
5) Kyl ned och servera med vaniljglass.

Ang. punkt 5: Tyckte den var godare nybakt. Läs: Varm. Men det är mitt eget tycke, glass är ett måste till!

Smaklig måltid!

Tänkte jag skulle passa på att visa min fina Påsk- pärlhyacint som jag köpte för blomstercheckarna jag fick av min vän jessica på alla hjärtans dag.


Tog bilden med min mobil, för att det skulle gå fort. Därav den dålig kvaliteten.

En annan, present jag fick i helgen som jag är mäkta stolt över var denna bild av mina gudomligt söta brorsdöttrar:



Sweet cheeks :) Vet int om jag stava det rätt, men ni förstår nog vad jag menar iaf.

Nu ska Dregan hoppa upp på träningscykeln en sväng, för dåligt väder för en jogging tur. Tog en igår och det var inte alltför skönt i blötsnön, som rann ner som en kall regnskur. Kunde knappt se vars man sprang. Hoppas på solsken nu inför påsk.


Kommentarer
Postat av: bells

ack tack :)



allt bra annars då?

2009-04-06 @ 21:59:33
URL: http://bellyy.blogg.se/
Postat av: Vanja

Spännande, det receptet ska jag absolut prova ;)

2009-04-07 @ 08:14:11
URL: http://vanjaemilia.blogspot.com
Postat av: idah

tjenis ;D

Ja jag älskar den ^^,

Vi gör de, hej hejs

2009-04-07 @ 09:35:36
URL: http://iidahjohansson.blogg.se/
Postat av: bells

hahah hörligt:D

2009-04-09 @ 20:21:34
URL: http://bellyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0