Stickning & Granulat

Jag klev upp tidigt i morse för att gå på V.C för provtagning. Detta i samband med en läkarundersökning igår, p.g.a kroniska magsmärtor. Doktorn klämde på magen, ljumskar och sa att han inte kände några ojämnheter. Han var mycket nogrann med sina frågor om hur länge smärtan varade, när den började och om någon ur familjen haft liknande problem, psykologiska faktorer etc.
Hursomhaver gick han verkligen in för sitt arbete med att ta reda på vad jag kan ha för fel. Vilket var positivt överasskande med tanke på förre läkaren jag gick till för några år sedan. Har haft mina magsmärtor i ca 7-8 år. Man är rätt van vid att ha ont och jag är en person som inte har för vana att gå till doktorn och som dessutom skjuter upp saker hela tiden :P

I morse tog de prov på mig för: Sköldkörtel, gluten, laktos, järn, CRP och hundra extra prov kändes det som. Jättebra! :)  Läkaren misstänker dock att jag har IBS och har därför skrivit ut "granulat" till mig, något jag ska använda i två månader och strö på maten 1-2 ggr dagligen. Ska börja i morrn bitti, är smått oroad över hur jag ska reagera :S

Igår kväll var jag på jobbet en extra gång efter träningen, vi åt räksmörgåsar och handarbetade :) Jag håller på att sticka sockor. Eftersom det är första gången sedan textilslöjden i högstadiet känns det bra att få lite hjälp med häl och fot på socken.. Det är faktiskt riktigt roligt! :)

Idag har jag jobbat helt själv, eftersom personalen var på Utb. och brukarna hemma. Så jag valde att flexa ut klockan 12 och gå och käka lunch med Emmis & Sibbe-ribb. Riktigt bra dag med andra ord! :)

I morrn väntar personalfest :)

 En tavla jag köpte på Dagcenter. Det är en av arbetstagarna som broderat den, personal har gjort ramen och någon av arbetstagarna har målat. Tycker den är superfin!

 Min strumpstickning :)

Life is good! <3


Kommentarer
Postat av: Andrea

Vill passa på att tacka Eva, för tipset om Endometrios. Finns ju så mycket att tänka på när man är tjej och har magproblem.. Googlade endometrios, men symtomen stämde inte riktigt med mig. Tack för tipset och omtanken iaf! :)



2009-12-03 @ 22:31:16
URL: http://livetenligtdregan.blogg.se/
Postat av: Moster

Nja jag vet inte om vi kommer till jul tyvärr, vi måste snart bestämma oss ordentligt. Beror ju på Thomas om han orkar, det är ju så förbaskat mörkt och halt i december..men jag vill ju så gärna. Tänk om ni hade bott här!? :-)



Vad tycker du om Idol ikväll då? Jag hoppas Tove åker ikväll. Tycker hon gjorde dåligt ifrån sig och så såg hon så där jäkla skitsur ut igen - barnsligt!



Erik var ju suverän i Run to the Hills!



Kram kram

2009-12-04 @ 21:46:59
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0