Det går bra nu

Idag hade jag mitt första möte med psykologen. Ja, ni läste rätt! :)
Knepigt att jag har kommit så långt att jag inte längre skäms över att säga det.
Det här är efter min flytt till lägenheten, för ca ett år sen, det BÄSTA som hänt mig!
Det här är början på något nytt. En ny start. Ett nytt tänk.
Hon var väldigt speciell, dock. Hon skrämde mig lite med sitt barska sätt. Så fort jag sa något om hur jag kände, eller hur jag jämförde mig med andra. Sa hon hela tiden åt mig: "Hörde du vad du sa nu? Det var Ditt val. Vem känner så? Det är DU som känner så. " Men hon var mjuk när det behövdes också, men jag är tacksam över hennes bestämda attityd!
Det skakade om mig lite, fick mig att fundera... Och hon hade ju rätt! JAG har faktiskt ett val.
Ett val att säga och göra vad Jag vill. Ett val att säga ifrån, mina val för att må bra/bättre etc. Mitt Liv & mitt Val.
Man kan ALDRIG förändra människor runt omkring sig, utan endast sig själv.

Och nu har jag fått en läxa.. haha det var ett tag sen jag gjorde läxor :P Den sitter på mitt kylskåp och jag hoppas att jag klarar att bryta mina dåliga mönster.

Tänker tillbaks på en dikt som skrevs 081221 som jag nu kan känna faktiskt stämmer:

Vaknade upp en dag och kände mig stark
I mitt liv bryter jag ny mark
Har tagit ett stort steg
Helt plötsligt var jag inte så feg
Jag ringde dit
De sa Du får säkert komma hit
Det lossnade en gigantisk sten från mitt hjärta
I alla dessa år har jag burit på mycket smärta
Första steget var inte lätt
Nu hoppas jag de lär mig tänka på ett nytt sätt
Lyft upp mig på mina ben
Och krossa min gigantiska sten
Jag ger mitt liv en ny chans
De ska omsluta det med en finare glans


(Dikten är privat! Kopiera inte utan rättighet!)

Ja just ja, dagens andra plus: Fick mitt expresspaket från ellos. Så nu har jag en ny matta i vardagsrummet. Yippie:)
Dagens enda lilla minus är att jag inte hann gå på yogan, men so what? Min kropp står inte och faller i och med det :P

Ta hand om er!

/Andrea, alias: dregan

Kommentarer
Postat av: Moster

Jag sa ju att det var bra ;-)



Tack för korten förresten, fick dem i lådan idag :_)



Kram

2009-02-16 @ 19:36:24
Postat av: Emma

Vad roligt att höra gumman, att det gick bra! Jag hoppas vi myser någon dag i veckan så vi får prata igen oss. :)



Många kramar till dig min finaste!

2009-02-16 @ 22:04:48
URL: http://hearrtbeats.blogg.se/
Postat av: Caroline

Tycker det är fantastiskt roligt att höra hur stark du är Andrea!

Kämpa på du fina människa!!!

Ha en underbar dag!

Kramar

2009-02-19 @ 11:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0