Gör en insats! Det behövs bara en underskrift.

"I Sverige slutar över 85 procent av de anmälda våldtäkterna mot person över 15 år med att utredningen läggs ned. Ofta med motiveringen att "brott kan inte styrkas". " - Amnesty International

Jag är medlem i Amnesty international av många anledningar. Den enklaste beskrivningen är:  För att  jag vill stödja arbetet för mänskliga rättigheter i både Sverige och världen. Amnesty kämpar i Sverige bl.a. för kvinnor som utsätts för könsrelaterat våld. Som exempelvis våldtäkt. Jag tror att de flesta känner eller känner till/hört om någon som blivit utsatt för ex. en våldtäkt. Eller kanske blir man upprörd över hur våldtäktsoffer blir behandlade Efter de blivit våldtagna.

Gå in och läs denna länk och / eller skriv under uppropet till Sveriges regering :

Amnesty - Fallet nedlagt
 
Dikt skriven 090220:

Fråga mig om jag är feminist
Och jag svarar javisst
Kan man vara något annat som kvinna?
På att vara feminist har jag allt att vinna
Varför är jag det?
Av den enkla anledningen att jag vet:
Att kvinnor och män behandlas olika
Män och kvinnor är och får vara olika
Men de ska inom samma yrke vara värda lika
Jag vet att vissa män sina kvinnors självkänsla knycker
Och sedan genom att slå även då nedtrycker
De använder sin makt och styrka
för att göra sina kvinnor illa
Dessa mäns beteende kommer jag aldrig gilla!
Det är samhällets plikt att lära kvinnor att älska sig själva
Så INGEN kan få dem, att av rädsla skälva
Jag hatar inte män, älskar goda
män-niskor
Att alla är lika värda, ska inte vara något man tror
Utan något man vet
Jag är feminist för att jag vill det!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag vill se bild ikväll!!!

2009-02-26 @ 18:01:04
URL: http://hearrtbeats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0