Ibland kraschar allt..

Bara av småsaker. Igår fick jag psykbryt, när jag fortfarande inte kan överföra bilder från kameran till datorn. Och datorn kan fortfarande heller inte uppdatera sig i någon ordning. Vet att det är materiella grejer, men i "kombon" att jag har mycket att tänka på privat just nu, så blir det bara för mycket ibland. Jessica som alltid lyckas ringa mig, även när jag är i mitt sämsta humör var orolig. Hatar att göra henne orolig :( Hon ska inte behöva känna så och jag vill absolut inte få någon att må dåligt bara för att jag har en svag stund.

Jag vet ju att när jag ramlar ner i det svarta hålet, så brukar jag komma upp igen. Men det kan ta tid. Mår bättre idag än igår, men det är något som gnager i mig. Något som gör ont. Ibland känns det som att man bara vill kasta sig in i en vägg. För den fysiska smärtan är lättare att hantera än den psykiska. Men det vänder ju.. :) Man kanske bara har pms just nu? :P Ikväll har jag tränat och snart ska jag hoppa in i duschen. :)

Var på en föreläsning igår av en initiativtagare för Glada Hudik igår :) Glada Hudik= Teater grupp med utvecklingsstörda och normalstörda. Väldigt inspirerande & imponerande. Var väldigt bra information. Mycket humor, men även mycket allvar!
Känner att jag skulle kunna ge så mycket mer i mitt jobb. Önskar jag var tre personer så jag räckte till. Kunde göra något extra för alla arbetstagarna på dagcenter. Menar INTE teater, utan något för alla individer. Alla VILL & KAN inte spela teater. Och det är viktigt att stanna upp och fundera, gör jag det här för MIN skull el. Deras skull? Jag känner att jag och de andra ur personalen på dagcenter gör ALLT vi kan för de vi jobbar för. För att de ska lära sig nya saker. Få nya verktyg att använda sig av i det sociala livet och för att kunna utvecklas i olika aspekter hela tiden. Hoppas bara att alla kan fatta att vi gör något bra, och inte bara ser det vi inte hinner/kan. Självklart ska vi komma på något nytt att göra för dessa människor också. Som får dem att växa ännu mer! Men det vi gör just nu är jäkligt bra och utvecklande. Vi försöker se till VARJE individ trots att vi (just nu 3 personal) jobbar för och med ca 8 arbetstagare beroende på vilken dag i veckan det är. Vi kämpar för att göra deras tillvaro bra, nyttig och intressant. Det är inte det lättaste, men VI gör ett bra jobb utifrån våran arbetssituation ! Så det så! :) Och ni som inte håller med, GÖR nåt själv då! Bara det är för deras skull.. också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0