Krasch, Boom, Bang

Jag har varit med om en krock IGEN. Jag undrar om det är meningen att jag ska ha körkort över huvudtaget?
För mindre än en månad sen körde jag på en älg, när jag var chaufför. Den gången med en kompis bil.

Nu hade jag varit på affären och handlat och blev påkörd från sidan. Hängde inte riktigt med på att hon kom därifrån, förrän det var för sent. Det är mycket att hålla reda på när man kör från ica och förbi konsum. Två korsningar och två parkeringsplatser. Skulle ha kört ut vid ICA, varför gjorde jag inte det?

Fanns en positiv grej med allt och det var att jag efter älgolyckan tecknade helförsäkring på min bil.. Fick höra att det var dumt, med tanke på att min mazda 323 är så gammal. Det är en 98, men hade jag inte haft helförsäkring nu hade det nog kostat mig skjortan. I morrn måste jag förbi polisstationen och hämta skadeanmälningsblankett. Och ringa försäkringsbolaget igen. Det är ju tyvärr söndag. Skulle bara vilja att allt fixade sig för mig&Ida på en gång.

Men det gick ju relativt sakta iallafall. Hon skadade sig inte, jag skadade mig inte. Men bilarna är inte så snygga. HOPPAS att de kan fixa min bil så jag inte måste köpa en ny. Får se till veckan, när den lämnas in...

Jag blev inte rädd, eller chockad utan mest arg. På mig själv för att jag inte förutsåg vad som skulle hända. Även fast det gick sakta, så gick det för fort.... Hade en impuls efter allt och det var att sparka på min bil. Men jag höll mig lugn.

Nu blire väl middag.. Usch, vad onödigt allt känns.

Här var den ju fin. Men så var det inte den sidan det tog i heller. Får se om de kan fixa den? Eller om de löser in den? Och Idas bil, den vill jag inte tänka på. Hann inte se den, för hon skulle på utryckning. Men det var tydligen kofångaren som hängde på den... Trist!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0