Storebror, som jag älskar mer än han tror

Har nyss kommit hem efter att ha firat min bror. Han fyllde 33 år igår, men hade kalas idag.
Min bror betyder jättemycket för mig. När jag var liten, var en stor höjdpunkt när jag fick komma ner till hans rum och han spelade gitarr för mig. AC/DC och Metallica, de fina balladerna på gitarr. När jag var så liten visste jag inte ens vad det var för band, bara att det var så otroligt skönt att lyssna på. Vi brukade även spela tv spel och bygga lego tillsammans.

Det skiljer 11 år mellan oss, så han flyttade ut ur huset när han var 16 för att börja gymnasiet i Lycksele. Och sedan flyttade han nästan direkt till eget. Han har varit min förebild och min trygghet. Men ibland retar han mig och gör mig smått irriterad, med sina retsamma skämt :) Sedan har han alltid månat om mig, nästan lite överbeskyddande.
Men det var en trygghet, han var den som jag kom till när jag var rädd för något. Och han ställde alltid upp, men när man var 14 då var det inte lika uppskattat att han var så överbeskyddande dock :)

Idag bor han med sin tjej sedan snart 10 år tillbaka. De är fortfarande kära och har två fina, busiga och tuffa tjejer. Jag är så stolt över honom och hans mysiga familj. (Hoppas jag får uppleva det själv i framtiden)

Jonas&Alicia när de var hos mig i våras

Kommentarer
Postat av: Bea

Ja, J & S är världens underbaraste människor!

Jag trivs så underbart tillsammans med dom och barnen, vi är så lika på många sätt. Förstår att din bror varit mån om dig, jag ser bara hur mån han är med sina tjejer! =)

Hoppas allt löser sig med din bil...=(

2009-02-02 @ 14:43:07
URL: http://mammabeas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0