It's my life! Tala inte om hur jag ska leva det!

Blir less på att somliga tror dom vet vad jag skulle må bättre av och hur jag ska leva mitt liv. Exempel på detta:

Ett samtal via telefon ikväll: "Andrea, jag tror att du skulle må bra av att flytta och självklart ska du plugga igen!". 

"Varför då? Jag trivs ju med MITT liv".

Personen: "Men seriöst, ska du bo där hela livet? Skulle det inte vara roligare att plugga och resa. Det skulle vara bra för dig!".

Jag: " Vet inte riktigt om du vet vad som är bra för mig. JAG TRIVS MED MITT LIV! Jag har en egen lägenhet, ett eget liv ,som JAG betalar för. OCH JAG GÖR VAD JAG VILL. NÄR JAG VILL! Jag har människor som är otroligt viktiga för mig här. De som känner mig bäst, och som får mig att må bra. Även om jag bor här kan jag ändå resa och jag gillar mitt jobb."

"Men tror du inte att du skulle må bättre av att göra något annat, se något annat. Är du lycklig?!"

"Ja, jag är lycklig"
 
"Det låter inte så på din röst"

Jag: "Vadå, nu eller? Det kanske beror på att jag är upprörd! Det kanske är det som hörs på min röst....Bara för att jag lever ett annat liv än du behöver det inte betyda att jag mår dåligt av det. Du och jag är olika. Det som du trivs med, behöver inte vara samma som jag!"

Personen: "Alltså, det var inte min mening att göra dig upprörd. Det är klart att du ska få göra vad du vill. Du får inte ta det på fel sätt. Jag menar inte att mitt liv är bättre än ditt. Säger du att du trivs med ditt jobb och att du bor kvar i Dta så är jag självklart glad för din skull. Du får inte tro nåt annat.. "

Jag: "Jag mår bra av att jobba och bo här. Jag tjänar pengar och kan resa om jag vill. I och med att jag INTE pluggar, har jag råd att leva som jag vill JUST NU. Tycker om att resa på någon charterresa emellanåt och gå på konserter. Det kan jag göra även fast jag bor på detta ställe. Jag och en vän har pratat om att resa till Egypten till hösten t.ex. "

Hon: "Ja, men det låter ju roligt iaf..."


DET HÄR ÄR MITT LIV! MITT VAL. DET SOM GÖR MIG LYCKLIG: INGEN, SKA KOMMA OCH TALA OM FÖR MIG VAD JAG SKA GÖRA MED DET. FÖR DET FINNS BARA EN PERSON SOM VET VAD JAG MÅR ALLRA BÄST AV. OCH HON HETER ANDREA. C'est moi!  (LIVET ENLIGT MIG!) Så det så! :P

Kommentarer
Postat av: Emma

Helt rätt. Det du sa till mig på hotellet fick mig att gråta av glädjetårar - Minns du?



Jag älskar dig hjärtat & vill ha dig i mitt liv forever! Mille & Nova tycker också om dig så mycket, du är en del av min familj & det vet du. Många pussar från din syster in crime ;)

2009-03-30 @ 21:20:50
URL: http://hearrtbeats.blogg.se/
Postat av: Moster

Damn right Andrea!! Självklart vet DU bäst hur du vill leva ditt liv!



Kraaam

2009-03-30 @ 21:23:21
Postat av: Emma

"La vie selon Andrea", borde kanske betyda LIVET ENLIGT DIG! My french is quite good now, je parle tous les jours :)

2009-03-31 @ 09:48:26
URL: http://hearrtbeats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0