Jag är så jäkla besviken...

På Folksam.
I måndags fick jag ett brev, efter att ha lämnat in min bil på ett av dem godkänt företag. Bilen lämnades in för 14 dagar sen. Innan dess hade min kära far, som är arbetslös och därför hade tid att köra den till Umeå, varit en vända bara för att de skulle kolla på bilens skador och bedöma den. Han/vi fick sedan reda på att de skulle ta emot bilen för lagning. Så han åkte dit och lämnade in den.

Så som sagt för 14 dagar sen lämnades den in för att lagas.

Brevet jag fick i måndags och som jag sedan ringde till Folksam för att höra mig för om, anspelade på att min självrisk6000+1000 i ungdomsjälvrisk skulle betalas till verkstaden för att de reparerar bilen +1000 i obligatorisk självrisk (för motpartens skador). Sedan ringer min kära far till verkstaden för att höra sig för hur det går med reparationerna. Detta gjordes igår. Då får han reda på att bilskaderegleringsmannen kommit fram till att nu ska den inte repareras!!!! Nu ska den lösas in.

VAD I HELVETET SYSSLAR DE MED? Kan de inte föra någon som slags dialog med mig som äger bilen... Och tala om att de ändrat sig...

Jag blir så ledsen.. Vet att det finns värre problem i livet, men jag hade sett fram emot att få tillbaks bilen. En bil som jag behöver för att ta mig inom samhället. Finns ingen fungerande kollektivtrafik här ju.
Men en sak är säker: Nästa bil kommer jag inte ha Folksam som försäkringsbolag till, de har skött detta ärende alldeles för dåligt!

Kan ingen hitta på nåt skoj med mig i helgen så jag slipper sitta här som värsta bitterfittan!?

Bara My state of mind just nu :(

Kommentarer
Postat av: Moster

Men va fan sysslar de med??? De kan väl inte först lämna ett beslut att de ska laga bilen och sedan ändra sig??? Tycker ni ska kontakta Konsumentombudsmannen och fråga om ett försäkringsbolag får göra så här!!



Ge inte upp!



Kram

2009-03-05 @ 23:03:14
Postat av: Emma

Mille jobbar 16.00-24.00 på lördag, då är jag nog också all alone för mamma & pappa har bestämt sig för att Novafisen ska sova där då de inte fick träffa henne förra helgen när vi var i S-vall. :)



Kanske hitta på något skoj?

2009-03-06 @ 10:38:26
URL: http://hearrtbeats.blogg.se/
Postat av: Angelica

Vi får ta middagen någon annan gång då både Sara och Emma var upptagen. Men jag lovar att jag ska bjuda och jag ska tvinga er att komma:P



Jo, jag sa ju att du hade sån skön soffa och jag fick för mig det var ikea du köpt den på men din mamma hade blandat ihop det lite med halens. Tror faktiskt det är samma soffa som vi funderar på:)

Den vi har nu är ju så jobbig eftersom klädseln ligger efter golvet och samlar damm. Fast den är jäkligt skön att sova i framför tvn:P

2009-03-06 @ 11:00:31
URL: http://gekaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0