If you are going through hell, keep going.

Citat från Winston Churchill.

Dagen har varit fantastisk bra, fram till efter 15 då jag kände att jag klev in i ett mörker. Det var mörkt ute, när jag kom ut från jobbet. Kolsvart, eftersom det inte finns någon snö på marken. Dessutom kände jag mig lite tungsint. Fast inget som inte lite aerobics kan råda bot på tänkte jag...

Det krävdes bara att tränaren lade till ett nytt steg, som jag inte behärskar så rämnade mitt humör... Blev arg på mig själv för att jag inte fixade det. Gamla tankar som : "Alla andra kan, men inte jag",  dök upp.

Låter skitlöjligt, men med tanke på vilka tankar som fanns i mitt huvud och kombinationen av att "jag fixar inte ens det här" blev det bara för mycket. Kändes som all energi rann ur mig och väl hemma rinner såklart bägaren över.

Visst kanske är lite hård mot mig själv... Men det är inte så lättfixat.

Gick igenom lite jag skrivit tidigare i "min svarta bok". Där stod både glada och ledsna tankar, det hjälpte faktiskt litegrann.

Kanske kan jag piggas upp lite till av "Mammas pojkar" klockan 20.00 på TV4. Bobby gör mig glad! :P
Han är den enda på detta program som verkar vettig. Rak, ärlig, lite hemlighetsfull och ödmjuk.
Någon annan än jag som tittar på det programmet månn tro?


Kommentarer
Postat av: Moster

Nej jag ser det inte, tycker det är så patetiskt med "morsor" som ska lägga näsan i blöt :P



Tråkigt att du känner dig nere, men ett av mina favoritcitat är: "efter nattens mörker kommer gryningsljuset...." Jag brukar tänka på det ibland när jag har det jobbigt. Det är ju faktiskt sant även om "nätterna" kan kännas extra långa ibland....



Skickar en stor, varm kram till dig.....nu! Hoppas att du känner den....:-)

2009-11-19 @ 21:26:30
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Moster

Jo jag glömde ju att svara på din fråga:



Ja Olivia hade lite ont i armen igår morse, men nu känner hon ingenting, coh ingen feber fick hon som tur var. Nästa vecka får vi ta sprutan.



Jag har jävulskt ont i halsen ikväll, man blir ju nojig att man håller på få grissjukan ;-)

2009-11-19 @ 21:29:17
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0