Snurresprätt & Slowmotion- klockor

Jag är en riktig flumboll, i naturligt tillstånd. Om man då blandar in lite stress el. om jag helt enkelt har för många bollar i luften, så blir jag riiiiktigt snurrig ;)
Det är som att allt jag gör och ska göra  snurrar inne i min skalle samtidigt. Tillslut gör jag något tokigt. Detta hände idag:

Klockan på Dagcenter gick alldeles för sakta upptäckte jag och Margot, efter att ha bestämt att alla skulle sitta kvar vid bordet till klockan 11.55. (Detta för att undvika att alla blir stressade och hivar i sig lunchmaten, när någon annan springer iväg ut). 
Klockan vi tittade på hänger på väggen i köket. Jag får en snilleblixt och tittar på min mobil och upptäcker att klockan är 12.05, aj då! :P
Så Margot byter batteri i väggklockan och ber mig ställa min mobil, för att kolla så att väggklockan inte tickar för fort eller sakta. Jag ställer alarmet på 13.00.

Personal från en gruppbostad dyker upp ca 12.45 och jag beslutar mig för att följa henne & arbetstagarna på vägen från d.c.

Det jag bör tillägga är att tidigt denna morgon ringde jag till vårdcentralen. Man får då ett klockslag då en ssk ska ringa upp. Detta klockslag var i mitt fall 13.35.. Hehe, allt för mycket siffror för Dregan att hålla koll på i sitt snurriga huvud! :S

När jag går tillsammans med arbetstagare och personal på väg mot gruppbostaden, ringer min mobil. Jag tar upp den, utan att titta på displayen och svarar. Det finns dock ingen i andra änden, när jag ropar "Hallå, hallå?". 
Tio sekunder senare, kommer jag på varför ingen finns i andra änden. Det är alarmet som ringer, inte vårdcentralen! :P Så då slår jag av alarmet och brister i skratt. Hur mår jag eg? :P

När jag kommer tillbaks till Dagcenter, upptäcker jag att det är få arbetstagare kvar, så jag hör efter med min arbetskompis om jag kan flexa ut och går då hem ca 2 timmar tidigare än vanligt. Bra för mig och bra för dem, med tanke på att jag känt mig snurrigare än Snurresprätt :D

 
En vacker bild för att Illustrera hur snurrig jag känner mig inombords :D

Nej, nu ska minsann Dregan städa medan det fortfarande är ljust. Hoppas ni andra är "In a better state of mind" än jag varit idag ;)


Kommentarer
Postat av: Moster

Men hördu du - det där var inte så fasligt snurrigt ändå ;-) Då ska du veta när jag är igång,,,för att inte tala om vad Thomas gjorde förra veckan:



på väg till bibblan med en hel kasse böcker så skulle han gå förbi coh slänga sopor. När vi kommer till bibblan så upptäcker vi att bokkassen inte är med - fick onda aningar direkt! Han åkte hem, gick in i sophuset och kollade och mycket riktigt: där låg kassen med minst 10 böcker kvar!!!



Vad säger du om det du?? gapskrattar

2009-11-18 @ 22:14:40
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Moster

Han hade alltså hivat den i en container ska jag kanske tillägga; som tur var hade sopbilen nyss varit där så han slapp gräva i en massa sopor :-D

2009-11-18 @ 22:56:34
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0