Min mage är deprimerad

Finns inget mer spännande eg. att berätta ur mitt liv. Det "lunkar" på. Jobb, träning, kompisar etc. Håller dessutom på att sticka för fullt på ett tjocksockepar som ska bli perfekta, för de ska min morsa få.

Sedan har jag varit sjukt trött denna vecka. Och kramper i magen har gått om vartannat, så jag har pratat med min doktor om att det inte blivit så mycket bättre sen sist.. Han tyckte att seratoninhöjande kunde påverka min mage positivt. Då sa jag: Går det att ta ett prov som visar att jag har en låg seratoninhalt?
Han svarade: Nej, det gör det inte.
Då sa jag: Tycker nog inte att det låter som en bra ide att ge mig dom tabletterna..

Seratoninhöjande är vad man ger mot depression. Så min mage måste vara riktigt ledsen just nu, eftersom jag haft så ont. Stackars min mage, den har varit deprimerad i många år.. Måste nog krama den lite extra tror jag:P

Påtal om magar. Hälsade på en vän med en riktigt stor mage i onsdags. Jag skulle vilja skriva att jag går i väntans tider på att bebisen ska ploppa ut nån gång! Fast jag förstår om det låter konstigt, men jag vill se vad det är för människa som är där innanför Emmas kropp. Och sedan vill jag ha tillbaks min vän i sitt vanliga rörliga/ icke smärtsamma tillstånd.

Hoppas alla haft en trevlig kväll. Det har iaf jag. Blev bjuden på thaibuffé av mamma och pappa, sedan har jag slappat framför teven med stickningen och lyssnat på lite ny musik:)


Kommentarer
Postat av: Roger

Prova att äta minimalt med kolhydrater i 1 vecka.

2010-02-07 @ 12:38:36
Postat av: jeanette

Hej! Hoppas allt är bra med dig, förutom med magen.

Hur brukar du ha ont i magen? Jag har ju haft ont i flera år pga endometrios. Har ont varje dag, men mest vid mens/ägglossning. Det är jättemånga kvinnor i sverige som har den sjukdomen, men nästan ingen vet ju om att de har den eller att den finns. Det är också jättesvårt att få den diagnosen eftersom läkarna alltid försöker hitta andra diagnoser. Men kolla gärna upp endometrios och se ifall du tror det kan vara det du har.

Kram på dig

2010-02-07 @ 17:07:22
URL: http://jeanettewallin.blogg.se/
Postat av: Anna

Hallå Andrea!

Ramlade över din blogg här, och jag ser att din läkare rekommenderat SSRI-preparat för din mage? Jisses, känns som deja vú! Fick det i somras av en "läkare" i Dorotea också eftersom min mage är av ondo jämt och ständigt, och det blev verkligen ingen förbättring på något håll! Fick förklarat för mig efter 2 månader att han hade sett på mig att jag var deprimerad och gav mig tabletterna för det, inte för min faktiskta smärta i magen! Förmodar att den mannen är kvar och får fortsätta arbeta, jisses!



Ha det gott! Kram

2010-02-10 @ 20:19:41
URL: http://annavalmina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0