Gammal i förtid

Förstår om det varit tråkigt för er som brukar läsa min blogg. Eftersom jag inte skrivit på några dagar, har eg. ingen ursäkt förutom att jag har haft en massa att stå i. Dessutom har jag varit oinspirerad och trött på grund av en tung vecka, med lite sömn.

I fredags var det personalfest och jag hade såklart lyckats jobba över just den dagen då jag behövde komma iväg så snabbt som möjligt:P Men sådan är jag, är det någon uppgift som jag inte hunnit göra tidigare MÅSTE den bli klar innan jag lämnar bygget. Problemet är när jag tänker att det ska ta tio minuter och det slutar med att det tagit en halvtimme av min dyrbara tid.
15.30 lämnade jag mitt jobb, sedan gick jag på systemet, städade lägenheten. När jag sedan kollade på klockan var den 17.00. Thaimiddagen med kamraterna på dagcenter skulle börja klockan 17.30. PANIK!
In i duschen, sminka mig, kläderna jag skulle ha passade inte så var tvungen att ta något annat. Sjukt nog så lyckades jag komma i tid. Sedan resten av kvällen hade jag såklart fruktansvärt ont i magen, men det är ju något som jag är van vid. Så försöker att tänka bort det, annars skulle jag aldrig kunna fara på något roligt alls.

Efter middagen åkte vi upp till MB för att gå på dansen. Dans och dansband är inte riktigt min grej, men man kan alltid sitta i puben och spana på folk och snacka strunt med en bra kompis:) Så det var det jag och Shadia gjorde. Jag hade riktigt skoj! Såg både nya och gamla ansikten.
Sedan när det var nästan slut på kvällen dök två jobbiga människor upp. Som tyckte att det var en bra ide att tala om hur jag skulle leva mitt liv. Två personer som aldrig varit/velat vara involverade i det tidigare.. Jag blev rätt störd av detta faktum. Som en skyddande ängel dök då en kompis upp och tog med mig därifrån. Sedan drog jag på efterfest. 5 på morgonen la jag mig för att sova.

Lördag: Vaknar upp klockan 9.30 med huvudvärk och kunde inte somna om trots att jag försökte.
Kände mig supergammal när jag tänkte på de som skulle ut på lördagskvällen också, inte en chans att jag skulle klara det :P  På kvällen käkade jag pizza och tittade på "I taket lyser stjärnorna" med mamma&pappa. Var som en zombie hela dagen, men lyckades ändå vara social och fira min kära bror på kvällen. Härligt att få käka lite tårta, umgås med brorsan och fasters små charmtroll Alicia& Ottilia. Klockan 23 somnade jag och sov till:

Söndag: Klockan 11.30. SKÖNT! Äntligen fick jag igen några väl behövda vilotimmar. Har flummat runt i lägenheten, skrivit klart en dikt och lyssnat på in flames. Snart dags att gå ut och handla. . .

Over and out<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0