Helgavslut

Söndag, vilodagen där man sammanfattar hur helgen varit.

I fredags blev jag inkallad till chaffistjänst av min vän Maria P. Mycket lustigt! Blev lejd till att köra och hämta upp folk i Ormsjö. Skulle få låna en annan festande kompis bil till det, men när jag hämtade upp Maria så sa hon att det bara var jag och hon som skulle hämta folk i Ormsjö, varpå hon frågade om det gick bra att vi tog min bil. Jag tyckte det lät okej och hon tankade min bil åt mig. Vi hann inte mer än ner till "Svenssons bilmek", så fick vi reda på att personerna från ormsjö hade hittat en annan chaffis som skulle köra dem. Mycket bra tänkte jag, gratis bensin och jag behövde inte ens köra någon längre tur:) Och sedan var det såklart roligt att träffa en vän som jag inte sett på flera månader:)

Lördag: Novas barnkalas, lyckades bli jättesen till det:S Fast det gick bra ändå, fick tårta och kakor. Lämnade presenter till både mor Emma & dottern Nova. Emma fyllde nämligen år tisdag den 19/1. Sedan fick jag mysa med Saras bebis. Snäll och rar som få andra i hennes ålder! Nova sprang mest runt och lekte med de andra barnen på kalaset. Så henne såg jag inte så mycket skymten av, förutom när jag gav henne presenten:P 

.
 
(Lite komiskt att inte ha en bild på födelsedagsbarnet, men som sagt hon lekte och hade skoj med sina vänner. Dessutom var mobilkameran den enda kamera jag hade m. mig, så det var svårt att ta bild på människor som inte satt still:P  Bästa bilden är ju ändå Emmas mage som sticker ut rätt mycket på bilden ovan. Snart dags för ett nytt tillskott i hennes familj. )


Idag har jag hittils bara varit i lägenheten och kollat på teve och tvättat upp en massa sminktillbehör. Har börjat få hudproblem igen. Så det är nog dags att göra en clean-up på både saker, utvärtes och invärtes. Har pumpat i mig en massa livsmedel som inte är bra för mig, så det kanske är därför utslag och annan skit exploderar i mitt ansikte ? :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0