Vi har rätt till vår sexualitet!

Idag måste jag skriva av mig för att bli av med min frustration över en sak som jag råkade höra för ett tag sen, annars blir jag knäpp:P

Var på en nattklubb för ett tag sen och på väg därifrån hörde jag en besviken/ledsen tjej prata om hur en för henne okänd kille kommit fram och satt sig bredvid henne när hon snackade med en vän.
Han hade försökt klanka ner på henne inför hennes kompis genom att säga något i stil med att han hört att hon var så kåt av sig. Gud, va jag önskar att jag hade suttit bredvid vid just det tillfället! Vad var hans problem egentligen? Vad hade han med det att göra?


Jag tycker att både killar och tjejer, kvinnor och män, har samma rättigheter när det gäller sex och kärlek.
Vi säger när, var, hur och med vem vi delar säng med! Sålänge det inte skadar någon, sårar någon el. kränker varandra så är det helt okej! Kan någon tycka att det är "fult" att en tjej har haft ett tillfälligt sexuellt förhållande med någon, där båda är singlar och fria och där båda har gett sitt samtycke? Det tycker jag är konstigt och missvisande för det samhälle vi lever i idag!
Jag trodde nämligen att vi lever på 2000- talet. Eller är vi kvar på stenåldern fortfarande?
Min första tanke kring denna kille som uttalade sig om tjejen ovan: Var att han måste vara avundsjuk, missnöjd med sin egen situation eller otroligt trångsynt!

Att en tjej år 2010 ska behöva känna sig "kränkt" av ett uttalande som denna stackars kille uttryckte tycker jag är så fel! Jag blir rent utsagt förbannad.

Någon som inte delar samma tankar som mig får gärna tycka till! Aldrig fel att uttrycka sin åsikt, sålänge man vet vad man talar om. Jag står för min åsikt när jag säger att jag som singel har rätt att ha sex med vemsomhelst, närsomhelst, hursomhelst. Bara det är på bådas villkor! Jag skäms inte för att tycka det!

Någon som tycker att jag har fel?


Kommentarer
Postat av: jeanette vallin

Tjenare! :) Håller med dig till 100%. När jag var i thailand var det en kille som frågade hur många jag legat med. Jag frågade om det spelade någon roll, och han sa ja. Om jag hade legat med över 10 pers skulle jag ha varit äcklig och "lösaktig". Att han hade legat med över 50 tjejer hade ju inte med saken att göra. Otroligt att vissa fortfarande har dessa tankar. Sjukt.

Kram på dig och gott nytt år :)

2010-01-03 @ 19:49:27
Postat av: Andrea

Jeanette: Ja, det är ju just det jag tycker är så märkligt! Tycker inte man ska säga nåt, om man inte har rent mjöl i påsen. Jag menar om han haft sex med en massa tjejer, så tyck jag att han ska förstå att tjejerna haft ett liv innan honom också:) Men det är precis som att det är otänkbart att vi alla är lika och har samma rätt och känslor oavsett om man är kille eller tjej! Kram & Gott nytt år på dej med:)

2010-01-03 @ 20:14:04
URL: http://livetenligtdregan.blogg.se/
Postat av: Nina

Håller med dig. Mycket bra inlägg. När killar har dragit över massa tjejer så är dom ju skit häftiga. Och vi blir horor. Man blir så satans irriterad. Alla har rätt till ett sexliv. God fortsättning på 2010 :)

2010-01-04 @ 00:33:45
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0