Only for the weak - In flames

"Am I forced to have any regret?
I've become the lie, beautiful and free
In my righteous own mind
I adore and preach the insanity you gave

Sell me the infection, it's only for the weak
No need for sympathy, the misery that is me"

Så här har jag känt mig lite ikväll som låtexten ovan. Efter jobbet & träningen lyckades jag skapa mitt privata tredje världskrig.
Hur kommer det sig att man sårar dem man står allra närmast?
Varför måste man dra upp saker som sårar, när det eg. är mig själv jag gör illa? Hur kan man vara så förbannad och samtidigt skämmas så otroligt för något man sagt?

När man hamnar i en situation som man tycker är jobbig, kan det vara skönt att prata med någon. När det inte finns någon utomstående man kan prata med, som man tror skulle förstå ens kaos. Vem vänder man sig till då? Ikväll vände jag mig till min vän Emma. Kände bara instinktivt att jag måste få prata med någon. Någon som kan lyssna, utan att tycka synd om eller lägga över skulden på någon. Hon svarade, hon lyssnade, hon berättade och fick allt att kännas helt okej igen. Hon fick mitt beteende att kännas naturligt och inte alls så överjävligt som jag själv kände mig.

Det är precis det man behöver. Man vill inte känna att någon säger saker bara för att man ska må bra själv, man vill inte vara en belastning och man vill inte ha nåt "tycka synd om beteende". Tack Emma, för att du fanns där :)
Nu, kvällsfika framför datorn/teven. Jag dricker milkshake av: Mjölk, bananer, hallon och proteinpulver. Rätt gott & nyttigt och ingen risk att man somnar hungrig :)

Kommentarer
Postat av: Bea

Ja, jag jobbar på Polar, men är varslad och jobbar sista dagen den 15 Maj.

Gubben min slutade i tisdags.... =/

Vad man ska hitta på efter det, det vete gudarna...

Vill u inte flytta nu när man har hus och allt, så jag bara hoppas att det vänder för Polar. Inte det roligaste jobbet, men bra tider och bra betalt.

=)

2009-02-04 @ 18:20:13
URL: http://mammabeas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0