"Bygg något vackert eller krossa allt!"

Kent har byggt något vackert av kärlek och albumet heter Röd.

Fick den idag med posten från ginza

Denna vecka var det inte mycket som orkades / hunnits med i mitt liv, förutom jobb och träning. Och musik förstås.

Fick ett sms ikväll av en vän som är mer religiös än jag(även om min tro är mycket stark).
Smset löd: Markus 4:39. Jag läste den och även texten strax under.

Tyckte det var intressant. Var nedtyngd och sorgsen efter en jobbig sak denna kväll, så jag tog upp bibeln och tänkte (dumt nog), bara jag inte blir mer ledsen över att läsa detta.

Markus 4:39 & 40
  :
"Han vaknade och hutade åt vinden och sade till sjön: Tig! Håll tyst! Vinden lade sig och det blev alldeles lugnt. Och han sade till dem: Varför är ni rädda? Har ni ännu ingen tro?"

Det intressanta är att efter att ha läst detta spelade jag Kents skiva och läser i texthäftet: "När man äntligen kan se vem som drar i alla trådar, så blir man aldrig rädd mer".

Kan förstå om detta känns skumt för er. Men uppfattar detta som ett tecken.
Dels att min vän bad mig läsa just Markus text och att jag just idag fick skivan. Strax efter bibel läsningen, lyssnar jag på skivan och finner något som känns bekant från det jag tidigare läst. 
Det gav mig tröst. Jag är inte ensam, jag behöver inte vara rädd och ledsen. För oavsett om somliga gör mig illa så håller Han mig på fötter, när det känns som jag ska falla samman: Jag behöver inte längre vara rädd.... Ikväll behövde jag tröst och jag kände mig ensam med mina tankar och min sorg. Tills jag upptäckte detta :)
Det finns En som faktiskt bryr sig, som tröstar, som hör när jag skriker och gråter... Tack Gud för det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0