Farmor

Du har rest din väg och kommer aldrig åter
Jag visste inte om att tiden runnit ut
Att din väg i livet tagit slut
Du försvann så fort
Och nu är du bara borta
Och alla år tillsammans blev för korta
Jag önskar att jag sagt
Allt som fanns i mitt hjärta
Men jag visste inte bättre och nu finns det så mycket smärta
Varför fanns jag inte här?
Jag borde varit där
Borde förstått varför du var så trött
Helt plötsligt hade du dött
Borde vetat bättre, borde ha förstått
Skulle stannat hos dig och inte bara gått
Jag vet inte om jag förlåter
För jag ser dig aldrig åter
Vet du finns där uppe
Om du hör och ser mig
Då vet du nu att jag älskade dig!


Två år sen, men det händer att jag tänker att jag ska gå och hälsa på henne. Men kommer ihåg att hon inte finns på denna jord längre. Jag svek min farmor när hon behövde mig som mest. Och det är något jag aldrig förlåter, även om jag vet att hon förlåtit mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0