Johnny Cash

Bjöd mina föräldrar på middag idag, hemma hos mig. Det blev "Laxlåda med västerbottensost" till middag och "Mango-cheesecake" till efterrätt. Finns en halv cheesecake kvar om du vill ha Emmiz. Du brukar ju gilla den kakan. Så kommer du inte och fikar hos mig inom en snar framtid dyker jag upp med resten av kakan och överlämnar den till dig :P

Jag fick en tidig julklapp av min mamma. En Johnny Cash tavla. Hade sett den i Strömsund och hon hade köpt den till mig. Jag blev så glad! Johnny Cash levde ett minst sagt intressant liv. Och hans kärlek till June Carter är den vackraste kärlekshistoria jag någonsin hört. De dog samma år. Den bästa låten tycker jag är Hurt, och även om den är skriven av Nine Inch Nails så gör Johnny en underbart vacker tolkning av den.


Kommentarer
Postat av: mickis

Vad är det för tavla då? dollarstore?

2009-10-19 @ 21:03:42
URL: http://mikaeyla.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad komiskt egentligen, jag har "June" som ett av favoritnamnen & du har "Cash" som ett favoritnamn, det hänger ju lite ihop med det du skriver ovan. På något konstigt sätt vännen så har vi en dragningskraft till varandra utan att vi vet det ibland. HIHI. Puss darl, du betyder - remember!!

2009-10-21 @ 17:48:12
URL: http://nouvellestar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0