Kill the bird



A bird caged near my heart
It wants to crawl out
Kill it quickly!
For each time you reappear
The birds escape is near
Kill it now!
Finally found some self-esteem
Until you came back
Erased it all
When you followed my track
I can feel an ache
It’s slowly picking in my chest
Want to see me bleed?
Bleed out the only thing we share
Perhaps it’s what I need
I’ve realized my mistake
Every friendly word from you were fake
The crow is scratching its way out
I begin to shout
Kill it my dear!
This is the end of us, I fear

 (Skriven av Andrea  2010-01-31)


Kommentarer
Postat av: pubes

Hej! Hittade din blogg via Sannas blogg;) Gud va kul det var att se å träffa dig på juldagen! Det var verkligen längesen! Hoppas allt är bra med dig! Kram / Sussie

2010-02-01 @ 03:06:31
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: Sandra B

Ja säg jhu att dom är otäcka saker dom där fåglarna..

2010-02-02 @ 19:45:21
Postat av: Vendela

Vilken "svart" dikt. Svart, fast fin! Har du skrivit den själv? Du har verkligen gåvan för poesi :-)



Hur är det annars med min kära systerdotter??



KRAM /Moster

2010-02-03 @ 10:39:07
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Caroline

Önskar verkligen att jag kunde ta mig tid att komma upp och hälsa på dig som jag lovat så länge.

Hoppas allt är okej och att du mår bra iaf!



Ha en toppen helg!

Kram kram

2010-02-05 @ 14:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0